اختصاص ۴۰ پروژه در قالب طرح شهید سلیمانی برای لرستان

سادس/لرستان وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴۰ پروژه در قالب طرح شهید سلیمانی برای لرستان خبر داد.

رضامراد صحرایی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در شورای آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد که سه هنرستان بزرگ در حوزه کشاورزی در لرستان ایجاد شود، افزود: این هنرستان‌ها در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دلفان ایجاد خواهند شد.

وی از تقویت اردوگاه آیت‌الله کمالوند که اردوگاهی ملی و استانی است خبر داد و گفت: ۶۰ میلیارد تومان برای تقویت اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد اختصاص داده می‌شود که از این اعتبار قرار شد یک‌سوم از سوی استان، یک‌سوم استانداری و یک‌سوم دیگر را وزارتخانه تأمین کند و این مهم در مدت دو سال به انجام برسد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین تصمیم بر آن شد که یک ملک دولتی برای دانشگاه فرهنگیان در استان بعد از بررسی استاندار لرستان در نظر گرفته شودکه  دانشگاه فرهنگیان نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اعتبار بگذارد تا این دانشگاه برای مهرماه امسال افتتاح شود تا معلمان در سال تحصیلی جدید جای در خور شایسته‌ای داشته باشند.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام سه پروژه نیمه‌تمام در استان اختصاص داده شود  و همچنین کانون پذیرفت  که یکهزار کتابخانه کلاسی برای روستاها تأسیس کند، افزود: همچنین مقرر شد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۰ هزار جلد کتاب در اختیار مدارس قرار دهد و پنج کانون زبان در لرستان تأسیس کند.

وی گفت: همچنین تصمیم گرفته شد بخشی از قصه‌ها و سرودهای محلی لرستان توسط متخصصان کانون ضبط، احیا و تبدیل به کتاب شوند.

وی در خصوص مدارس کانکسی در لرستان، بیان کرد: هر مدرسه کانکسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد، این امکان وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۳ کاملاً جمع‌آوری و به‌جای آنها مدرسه احداث شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم  با اشاره به وضعیت مدارس شبانه‌روزی لرستان، گفت: مقرر شد مدرسه شبانه‌روزی در شهرستان دلفان که تعطیل شده در احیا شود.

صحرایی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی که فضاهای آموزشی و ورزشی در قالب آن ساخته می‌شود نیز استان عملکرد خوبی داشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص می‌دهد، بیان کرد: از مجموع ۳۳ فضا دراین‌رابطه ۲۷ مورد افتتاح شده، در گام دوم نیز برای استان ۲۹ فضا دیده شده که به ۴۰ مورد افزایش پیدا کرد و با تصویب یک‌سوم سهم وزارتخانه، دو سوم سهم استان، این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرند.

صحرایی تاکید کرد: همچین  ظرفیت‌هایی که در بین دیگر وزارتخانه‌ها وجود دارد برای کمک به لرستان فعال شود.

وی با بیان اینکه چنانچه خیرین لرستانی خارج از استان در وزارتخانه حضور پیدا کنند کمک خواهیم کرد تا این ظرفیت بیش‌ازپیش پای‌کار آموزش‌وپرورش بیایند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نماینده وزیر در لرستان مدیرکل است، گفت: برنامه ۲.۵ ماهه را برای پیگیری مصوبات استان در نظر گرفته‌ایم تا وضعیت و پیشرفت آنها را بررسی کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *