تعداد مربیان زن جام جهانی فوتبال چند نفر است؟

تعداد مربیان زن جام جهانی فوتبال چند نفر است؟

سادس/خراسان رضوی فقط ۱۲ تیم از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی فوتبال زنان مربی زن دارند.

به نقل از ویفروم، شور و هیجان پیرامون جام جهانی فوتبال زنان و حضور ۳۲ تیم نشان می‌دهد که فوتبال زنان در وضعیت مناسب‌تری نسبت به همیشه قرار دارد.

بر اساس به‌روزرسانی راهبرد فوتبال دختران اتحادیه فوتبال انگلیس، در تمام سطوح، تعداد بازیکنان زن ثبت‌ شده در انگلیس بین اکتبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به میزان ۱۷ درصد، در حالی که تعداد تیم‌های زن ۳۰ درصد افزایش داشته است. تعداد داوران زن نیز ۲۱ درصد افزایش یافته است و مربیان زن نیز ۷۵ درصد افزایش ثبت کردند.

با این حال، تنها ۱۲ کشور از ۳۲ کشوری که در جام جهانی فوتبال زنان شرکت کرده‌اند، مربی زن دارند که شامل انگلیس، کانادا، آلمان، ایتالیا، نیوزلند، نروژ، جمهوری ایرلند، آفریقای جنوبی، سوئیس، برزیل، چین و پاناما هستند.

اغلب تصور می‌شود که مربیان زن خیلی احساساتی هستند یا به اندازه کافی قاطعیت ندارند.

مربیان زن در بالاترین سطوح فوتبال کم هستند و همین امر باعث می‌شود دختران جوان نتوانند خود را در این نقش‌ها ببینند.

بسیاری استدلال کردند که نیاز به مربیان زن در سطوح بالای فوتبال زنان وجود دارد تا به‌عنوان الگو برای مربیان زن جوان و مشتاق و البته بازیکنان عمل کنند. هر زن جوانی که به دنبال حرفه مربیگری باشد، ممکن است به دلیل تسلط مربیان مرد در نقش‌های برتر، این کار را به تعویق بیاندازد.

نتایج نشان داده است که بسیاری از عوامل از جمله اعتماد و دانش فردی و برقراری ارتباط با مربیان دیگر در این موضوع موثر است. نکته مهم دیگر، استانداردهای مورد انتظار بالاتر مربیان زن و دریافت دستمزد کمتر نسبت به مربیان مرد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *