تشکیل ۲۲۵ کارگاه اوقات فراغت کانون پرورش فکری در لرستان

سادس/لرستان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: ۲۲۵ کارگاه اوقات فراغت با ۲۷۵۰ کودک و نوجوان در سطح استان به همراه سه کلاس مجازی تشکیل شده است.

محمدجواد محمدی دوم شهریورماه در شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما در استان ۳۰ مرکز داریم که ۲۰ مرکز ثابت، هشت کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی در حال ارائه ۶۰ نوع خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: بهترین مرکز تخصصی علوم و نجوم با بهترین تجهیزات رصد و پایش در خرم‌آباد در حال فعالیت است و در پنج ماه نخست سال ۱۷۵۲ کودک و نوجوان از این مرکز بازدید کردند.

محمدی افزود: در سال گذشته شش مرکز داشتیم که در طی ۱۰ سال گذشته کلنگ‌زنی شدند اما دهه فجر سال گذشته سه مرکز در الیگودرز، الشتر و چگنی با بهترین تجهیزات افتتاح شدند و برای سه مرکز دیگر بیشتر از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ادامه داد: این سه مرکز در نورآباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، کوهدشت ۴۰ درصد و خرم‌آباد ۵۲ درصد پیشرفت داریم که با کمک‌های شما با اختصاص بودجه ملی امسال افتتاح شوند.

وی بیان کرد: در اوقات و فراغت کودکان و نوجوانان ما ۲۲۵ کارگاه با ۲۷۵۰ کودک و نوجوان در سطح استان و سه کلاس مجازی داریم.

محمدی افزود: کانون سه برنامه مشترک نهضت کتاب و کتاب‌خوانی، کانون مدرسه و حضور دانشجویان رشته تاریخ و ابتدایی در کارگاه‌های سفالگری کانون و قصه‌گویی در کارگروه مشترک داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به افزایش تعداد قصه‌گویان استان از ۳۶ نفر به ۲۷۵ قصه‌گو طی دو سال گذشته، افزود: ۹ مرکز کانون زبان با حضور ۶۳۱۱ زبان‌آموز در لرستان داریم و کار جذب مدرسین را شروع کردیم و الان ۹۰ نفر ثبت نام کردند و هشتم شهریور ماه آزمون آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سه کانون زبان در پلدختر، نورآباد و کوهدشت افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *