سوارکاری ایران با ۴ سهمیه در بازی‌های آسیایی هانگژو + اسامی

سوارکاری ایران با ۴ سهمیه در بازی‌های آسیایی هانگژو + اسامی

تیم ملی سوارکاری ایران با سه سوارکار مرد و یک سوارکار زن در بازی‌های آسیایی هانگژو، شرکت می‌کند.

مصطفی دهدشتی، سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با سادس، ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: از سوی ستاد عالی بازی‌های آسیایی چهار سهمیه به سوارکاری ایران جهت حضور در هانگژو اختصاص یافته است که شامل نغمه خانجانی، مسعود مکاری نژاد، دانیال محزون و امید غریبی است و محسن ذاکری به عنوان سرپرست و اسفندیار هوشمند نیز به عنوان مربی تیم ملی سوارکاری ایران را همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود با اسب‌های داخلی در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم اما به دلیل عدم پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان قبلی در فدراسیون سوارکاری زمان کافی و لازم برای مسائل قرنطینه‌ای و رعایت ‌پروتکل‌های اعمال شده توسط چینی‌ها نبود و در نهایت تصمیم بر این شد که با اسب‌های خارجی که تحت تملک سوارکاران یا مالکان هستند در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه در سنوات گذشته نظیر بازی‌های آسیایی جاکارتا شاهد اجاره هزینه‌بر ۳۰ تا ۴۰ هزار یورویی برای هر اسب بودیم، گفت: در عین حال مدت زمان کافی برای آشنایی بین سوارکار و اسب نبود که این مساله مشکل‌ساز می‌شد.

دهدشتی با اعلام اینکه هم اکنون اسب‌هایی که قرار است با ملی‌پوشان سوارکاری ایران را در بازی‌های آسیایی همراهی کنند در هلند هستند، اظهار کرد: ۲۹ شهریور این اسب‌ها به آخن آلمان می‌روند و پس از آن به هانگژو خواهند رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوارکاران در اردوی تیم‌ملی در ۲ مسابقه را پرش داشته‌اند و در ۲ مسابقه دیگر نیز شرکت می‌کنند تا به هماهنگی لازم دست یابند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *