تکمیل قطار شهری اصفهان در اولویت است

سادس/اصفهان شهردار اصفهان گفت: امروز مشکلات زیست‌محیطی در صدر معضلات اصفهان قرار دارد و طبعاً تکمیل قطار شهری باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان امروز (چهارشنبه ۱ شهریورماه) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان به ایستگاه هفتمین که در طوقچی قرار دارد، اظهار کرد: در دوره ششم شهرداری از بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی امسال، ۷۰ درصد عمرانی و حدود ۳۰ درصد، جاری است. حدود ۶۴ درصد بودجه عمرانی شهر در سال جاری در حوزه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده و در مجموع ۱۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ تعریف شده که ۱۱۰ پروژه شاخص شهری است و طبق آمار ۵۰ درصد آن فعال شده است.

تکمیل خط۲ مترو، گامی جدی در کاهش آلودگی هوا

عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، تصریح کرد: پروژه خط دو مترو باعث افتخار است. پتانسیل  استان برای مباحث فنی بسیار بالا است، احداث خط یک نزدیک به ۱۷ سال طول کشید، اما همان زمان ۹۲ خیابان در طرح جامع را آزادسازی کردیم و به‌موازات آن، خط یک را نیز تکمیل کردیم.

وی افزود:سعی داریم، خط دو متروی این کلانشهر را پنج ساله تکمیل کنیم و اگر مشکلات قرارداد با پیمانکار تجهیزات این خط رفع شود، قطعا تا سال آینده بخشی از آن را به بهره‌برداری برسانیم. توسعه منطقه زینبیه به‌عنوان یکی از نقاط محروم اصفهان با تکمیل خط دو مترو رخ خواهد داد. برای احداث خط دو نیز درگیر احداث رینگ چهارم هستیم که در راستای تجهیز این خط، قراردادی به مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان منعقد شد و شهرداری نیز باید ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه کند.

انجام‌ تعهدات شهرداری درخصوص آماده‌سازی ایستگاه مترو طوقچی

همچنین سیدمحسن واعظی‌فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه اظهار کرد: هدف سازمان قطار شهری اصفهان و حومه احداث خطوط مترو برای حمل‌ونقل گسترده و بی دغدغه برای شهر است. اکنون خط دو ۲۳ ایستگاه دارد که ۱۶ ایستگاه اولویت نخست در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر خط یک متروی اصفهان با حدود ۲۰ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است، افزود: حدود ۱۲ درصد کمبود تجهیزات در خط یک مترو داریم، کمبود ۱۸ رام قطار که هر کدام پنج واگن دارد، باعث شده سرفاصله قطارها ۱۳ دقیقه باشد، البته این خط طبق طرح باید ۳۲ رام داشته باشد و سرفاصله آن ۲.۵ دقیقه باشد. اما در حال حاضر ۱۴ رام قطار دارد و فاصله زیاد مربوط به رام قطارها است ولی امیدواریم به زودی  به فاصله ۲.۵ دقیقه برسیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اعلام اینکه حدود ۱۲۰ هزار نفر از خط یک مترو استفاده می‌کنند، گفت: انتظار داریم با آغاز مدارس استفاده‌کنندگان افزایش پیدا کنند، اگر بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری یا دولت تزریق شود طراحی خط سه متروی اصفهان تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *