ضرورت خروج تولیدی‌ها و انبارها از محدوده بازار تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تشریح لزوم انتقال برخی واحدهای بازار به خارج از شهر تاکید کرد: انتقال واحدهای فروش در بازار در دستور کار نیست و این موضوع فقط شامل برخی واحدهای تولیدی یا انبارها می‌شود.

به گزارش سادس، سعید بیگی با اشاره به موضوع انتقال بازار تهران اظهارکرد: الزامات ایمنی موضوع بسیار مهمی است که مورد تاکید مدیریت شهری و سایر نهادهای مرتبط است و شرکت ساماندهی هم به واسطه وظیفه ذاتی خود بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها موظف به تسهیل خروج مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهر است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به تاکید مصوبات و اسناد فرادست و مخاطرات ایمنی ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی در محدوده بازار تهران و در راستای صیانت از جان و مال شهروندان و کسبه به دلیل بروز مشکلات ایمنی در محدوده بازار موضوع انتقال واحدهای تولیدی در دستورکار قرار دارد و تاکنون بیش از ٢٠٠٠ رای برای این واحدها به استناد بند ٢٠ ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی ابتدا تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این شرکت و شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌ها به منظور انتقال صنوف منعقد و پس از آن نسبت به انعقاد و تبادل تفاهم نامه چهارجانبه با شش اتحادیه صنفی شامل کفاشان دست دوز، تولیدی پوشاک، سراجان، کشباف و جوراب باف، خشکبار و آجیل، صحافان و اتاق اصناف تهران به همین منظور اقدام شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه نهادهای مختلف همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری، شهرداری تهران، اتاق اصناف و … همگی باید برای ارتقا اصول ایمنی در این منطقه وارد عمل شوند، افزود: بخشی از این وظایف برعهده شرکت ساماندهی است که این موضوعات با جدیت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر مذاکرات با وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: بخشی از مشکلات انتقال صنوف به شهرک‌های صنعتی نیز از طریق مذاکره شهردار تهران با وزیر صمت در حال پیگیری است که در صورت حصول نتیجه مطلوب، فرایند انتقال با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

بیگی ادامه داد: تفکیک واحدهای تولیدی از توزیعی می‌تواند با ارتقا سطح ایمنی، کاهش آمار حوادث و همچنین کاهش ترافیک به ارائه خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

وی با تاکید مجدد بر همکاری تمام نهادهای مرتبط تصریح کرد: هدف اصلی این است که واحدهای تولیدی و انبار به محلی خارج از محدوده فضای شهری منتقل شوند و فضای بازار تهران به عنوان محل عرضه و فروش به فعالیت خود ادامه دهند.

پیش تر استاندار تهران نیز از آغاز مطالعات طرح جابه‌جایی بازار تهران خبر داده بود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز درخصوص اینکه آیا امکان انتقال بازار تهران به نقطه‌ای دیگر از شهر وجود دارد، گفت: «این موضوع در حد بررسی است و الگوهای جایگزین و مختلف مد نظر قرار گرفته است.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *