استقرار ۱۵۰ آتش‌نشان در ۶ نقطه مرزی برای اربعین/ آموزش ایمنی به موکب‌داران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از استقرار ۱۵۰ آتش‌نشان به همراه ۶۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای تامین ایمنی زائرین در ایام اربعین حسینی در نقاط مرزی ایران و عراق خبر داد.

به گزارش سادس، قدرت‌اله محمدی، در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اربعین حسینی (ع) که صبح امروز در ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی تهران برگزار شد، گفت: خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبداله الحسین(ع) را به سازمان آتش‌نشانی تهران داده و ما در این رویداد عظیم فرهنگی و مذهبی شرکت داریم.

وی با اشاره به اینکه رویداد اربعین حسینی بعد از حج ابراهیمی بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و مذهبی دنیای اسلام است، تصریح کرد: امروز ۱۵۰ نفر از آتش نشان عزیز توفیق پیدا کردند تا به وسیله ۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و تجهیزات آتش‌نشانی، ایمنی زائران حضرت سیدالشهدا(ع) را تامین کنند و خدمت‌رسان زوار حرم حضرت اباعبداله الحسین(ع) باشند. البته آتش‌نشانان اعزامی به مراسم اربعین حسینی وظیفه خود را تنها معطوف به امدادرسانی در حوادث نمی‌دانند و هر کمکی که از دستشان برآید کوتاهی نمی‌کنند و همیشه به صورت خودجوش آماده خدمت رسانی به مردم هستند و این کار را عاشقانه انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر تهران در همه دوره‌ها جزو اولین نیروهای امدادی برای خدمت‌رسانی و امدادرسانی به هموطنان هستند، گفت:‌ نگاهی ملی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران وجود دارد. ما امیدواریم با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری تهران، تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی تهران همیشه بروز باشد تا ما بدون کم و کاست امداد رسانی و خدمت‌رسانی را به هم میهنان خود انجام دهیم.

استقرار ۱۵۰ آتش‌نشان در ۶ نقطه مرزی ایران و عراق

وی در ادامه به تشریح تمهیدات و نحوه استقرار آتش‌نشانان تهرانی در ماموریت اربعین پرداخت و گفت: ۱۵۰ آتش‌نشان در شش نقطه مرزی میان ایران و عراق مستقر خواهند شد. برای این رویداد بزرگ ۶۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای ایمنی زائرین پیش‌بینی شده است که به علاوه دو شیفت نیروی آتش‌نشان در محل‌های تعیین شده به زائرین خدمت رسانی می‌کند. این مجموع مأموریت دوستان ما در سازمان آتش‌نشانی در تهران است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: از طرفی هم با توجه به مسئولیت کشوری ستاد مرکزی اربعین که بحث ایمنی آن مربوط به سازمان آتش‌نشانی است، تقسیم‌بندی سایر استان‌ها هم انجام شده که تقریباً با ۱۵۰ نفر نیرو از ۱۱ استان کشور و ۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین از سایر استان‌ها در مرزهایی که برای آن‌ها تعیین شده است، استقرار پیدا خواهند کرد. در این مسیر عزیزان آتش‌نشان چند وظیفه دارند، یک اینکه آماده‌باش هستند برای حوادث احتمالی که به سامانه ۱۲۵ مستقر در مرزها گزارش می‌شود. دوم اینکه آموزش اصول ایمنی و کار با خاموش کننده های دستی را به موکب‌داران برای رعایت نکات ایمنی ارائه می کنند. همچنین با توجه به گرمای هوا امکاناتی نیز برای خنک کردن زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *