سهمیه رکابزن ناپدید شده ایران سوخت/ واکنش به گلایه دختر کوهستان

سهمیه رکابزن ناپدید شده ایران سوخت/ واکنش به گلایه دختر کوهستان

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری توضیحاتی را در واکنش به گلایه‌های دختر رکابزن ایران و سوختن یک سهمیه مردان در بازی‌های آسیایی مطرح کرد.

رسول اسدی در گفت و گو با سادس درباره‌ی اینکه قرار نیست کسی جایگزین محمد گنج‌خانلو (رکابزنی که  پس از مسابقات جهانی در اسکاتلند به ایران بازنگشت) در بازی‌های آسیایی هانگژو شود، بیان کرد: امکان جایگزینی نیست و طبق صحبت‌هایی که کردیم، علی لبیب و فرانک پرتوآذر اعزام می‌شوند.

پرتوآذر گفته بود همه تجهیزات را دارد

اسدی در مورد گلایه های فرانک پرتوآذر از فدراسیون که حمایتش نمی‌کند، گفت: خانم پرتوآذر اسپانسر دارد و می‌دانیم تامین می‌شود. با این حال ما نمی‌گذاریم با تجهیزات ناقص به بازی های آسیایی برود و هر کجا مشکلی باشد در کنارش هستیم و هر نیازی باشد تجهیزات را برایش تامین می‌کنیم.

او ادامه داد: این طور نیست که ما هیچ حمایت نکنیم و وظیفه خود می‌دانیم از خانم پرتوآذر حمایت کنیم اما فدراسیون اولویت‌هایی دارد و طبق آن پیش می‌رود. اولویت هم جوانگرایی است. ما به او گفتیم فعلا نمی‌توانیم برای او دوچرخه بگیریم به هر حال او به هر نحوی از تیم خارجی خود حمایت می‌شود و اگر قرار باشد تجهیزات بگیرم باید برای تیم نوجوانان تهیه کنم که این تیم را تشکیل داده‌ایم. از طرفی خود او گفته بود، همه تجهیزات را دارد و فقط به بازی های آسیایی برود. کمیته ملی المپیک هم اعلام کرد وقتی همه امکانات و تجهیزات را دارد، اعزام شود.

او مدال بگیرد افتخارش برای ایران است

اسدی در پاسخ به این پرسش که در صورتی که پرتوآذر مدال بگیرد، ممکن است گفته شود فدراسیون هیچ نقشی در این مدال نداشته چون همه امکانات و اردوها را خود این رکابزن فراهم کرده است؟ گفت: ان‌شاءالله مدال بگیرد. در همه رشته ها وقتی یک نفر لژیونر می‌شود نفع آن به فدراسیون هم می‌رسد. به هر حال برای خانم پرتوآذر هم سالها در ایران هزینه شده است که رشد کند و سپس لژیونر شود. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که خانم پرتوآذر در بازی‌های آسیایی مدال بگیرد و افتخارش برای دوچرخه‌سواری ایران خواهد بود.

او در مورد اینکه فدراسیون هزینه گرفتن ویزا برای قهرمانی جهان را به دختر رکابزن کوهستان پرداخت نکرده است، گفت: مگر ما گفتیم پرداخت نمی‌کنیم. رسید بیاورد و ما پرداخت می‌کنیم. قبل از اینکه برای ویزا اقدام کنیم، او خودش این کار را انجام داده بود.

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که اگر اولویت جوانگرایی است، چرا کوهستان فعال‌تر نمی‌شود؟ تصریح کرد: ما تیم ملی جوانان را راه اندازی می‌کنیم و این کار را در بخش جاده انجام دادیم و قرار است دو تیم جوانان در شهریور به ارمنستان بروند. این اتفاق در کوهستان هم خواهد افتاد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *