اجتماعی‌سازی در منابع طبیعی با مشارکت جهاد دانشگاهی تسهیل می‌شود

سادس/لرستان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خواستار افزایش همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی استان شد.

به گزارش سادس، حسین میرزایی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و منابع طبیعی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و پیشرو است که از اوایل انقلاب در راستای رفع مشکلات موجود نقش آفرینی‌های بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: لزوم همکاری نزدیک بخش‌های علمی و پژوهشی همانند جهاد دانشگاهی با بخش اجرا اجتناب‌پذیر است.

میرزایی بیان کرد: با تحقق این تفاهم‌نامه می‌توانیم زمینه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به منابع طبیعی را در استان فراهم کنیم و نقش جهاد دانشگاهی نیز در این امر چشمگیر خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر افزایش سطح همکاری‌های علمی و پژوهشی فی مابین منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی لرستان گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی استان می‌توانیم به طور مشترک در انجام پژوهش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی در استان همکاری کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: هر دو دستگاه در جهت گسترش فعالیت‌های پژوهشی و صیانت از منابع علمی تلاش می‌کنیم لذا برقراری همکاری‌های تحقیقاتی، تبادل افکار و استفاده از امکانات در چهارچوب همکاری‌های دوجانبه باید بیشتر از گذشته به وقوع بپیوندد.

وی افزود: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر این باور است که در برقراری این تعاملات همه جانبه موانع پیش روی منابع طبیعی از میان برداشته می‌شود.

میرزایی گفت: مجموعه اجرایی منابع طبیعی استان در تمامی سطوح از نظریات و پیشنهادات دانشگاهیان از جمله جهاد دانشگاهی استفاده خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت اجتماعی‌سازی و مردمی‌سازی در منابع طبیعی و جلب مشارکت‌های مردمی و از طرفی وجود زمینه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام این فرایند با مشارکت و همکاری این نهاد می‌تواند تسهیل شود.

وی تصریح کرد: همچنین وجود ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و کارآفرینی در منابع طبیعی استان و توانمندسازی جوامع محلی از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *