ارائه گزارش‌های ماهانه حوزه آسیب‌های اجتماعی در جلسات شورای اجتماعی کشور

رییس سازمان اجتماعی کشور از ارائه گزارشات ماهانه حوزه آسیب های اجتماعی در جلسات شورای اجتماعی کشور خبر داد.

محمد عباسی در گفت و گو با سادس، در تشریح روند مقابله با آسیب های اجتماعی و ارائه این گزارش‌ها به مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری و دفترشان با دغدغه بسیار، موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی را دنبال می کنند و پیگیری ها در این حوزه به صورت مشخص به رییس جمهور محول شده است.

وی افزود: بر همین اساس در دولت سیزدهم آیت الله رییسی اقدامات مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی را پیگیری می کنند و آنها به صورت ماهانه که بعضاً به صورت هفتگی و از طریق تماس تلفنی موضوعات به صورت موردی توسط رییس جمهور دنبال می شود.

وی ادامه داد: ریاست شورای اجتماعی کشور بر عهده رییس جمهور است که در این شورا جلسات حداقل به صورت ماهانه برگزار می شود و تمامی اقدامات و گزارش ها به استحضار اعضا و رییس می رسد.

رییس سازمان اجتماعی کشور درباره ساماندهی و تشکیل بازارهای مرزی و موضوعات مربوط به کولبران نیز گفت: موضوعات مربوط به بازارهای مرزی در حوزه اقتصادی وزارت کشور دنبال می شود و شیوه کار به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است. 

وی افزود: از باب اینکه این فعالیت ها ممکن است تبعات اجتماعی داشته باشد موضوعات را دنبال می کنیم؛ در حقیقت در جلسات توجه به مسائلی که می‌تواند رفتارهای غیرقانونی، استثمار، عدم توجه به موضوعات منطقه ای و توسعه مناطق را به دنبال داشته باشد، را بررسی می کنیم و تبعات ناشی از این مسائل را بازگو می کنیم.

عباسی تاکید کرد: نتایج سنجش تاثیرات تصمیم ها در حوزه کولبران در جلسات کمیسیون مربوط مطرح می‌شود ولی ساختارهای بازارهای مرزی، چگونگی فعالیت ها و مقررات آنها توسط حوزه اقتصادی وزارت کشور اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *