رشد ۴۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان

سادس/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت ۹۰۰۰ نفر توزیع‌کننده، قاچاقچی، مصرف‌کننده و معتاد در استان دستگیر شدند.

سردار عزیزاله ملکی در نشست هم‌اندیشی و خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار کرد: در تمام دنیا موضوعی نیست که پلیس بتواند به تمامی جنبه‌ها و ابعاد آن رسیدگی کند مگر با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت مردم و اصحاب رسانه که موفقیت در مأموریت‌های پلیسی را تضمین می‌کند.

وی مطالبات خبرنگاران در سطح استان گیلان را به روز و حائز توجه دانست و افزود: بازخورد ارتباط خبرنگاران با پلیس در تمامی ابعاد جامعه قابل مشاهده و ملموس است؛ باید از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی استفاده بهینه شود، هر مسئله‌ای که برای یک خبرنگار دغدغه می‌شود، بیانگر یک معضل اجتماعی است که انعکاس آن در رسانه‌ها، شدت روند رسیدگی به موضوع را تسریع می‌بخشد.

این مقام ارشد انتظامی، مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان کرد و گفت: مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

سردار ملکی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲ تن و۵۰۰ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۴۳ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر بوده‌ایم، ادامه داد: در این مدت ۹۰۰۰ توزیع‌کننده، قاچاقچی، مصرف‌کننده و معتاد در استان دستگیر شدند و ۱۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ سارق از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون متأسفانه شاهد افزایش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت ۱۱ درصد و تصادفات جرحی نیز ۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از ۹۳۲ هزار و ۷۹۵ مورد و میانگین تماس در روز را ۶ هزار و ۷۰۰ تماس عنوان کرد و افزود: ۲۲۴ هزار و ۶۹۶ تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از ۷۰۸ هزار و ۱۰۰ تماس جزء تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۶۸ فقره بوده، گفت: همچنین ۳۶ پرونده قمار آنلاین نیز تشکیل و ۴۵ متهم در این راستا به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

سردار ملکی به حوزه جرائم اقتصادی و تشکیل ۱۳۱۹ پرونده قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۸۱ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مجموعه انتظامی دانست و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۴۰ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۸ نفر به مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در طول این مدت ۷۲۸۹ جلسه مشاوره در دوایر مشاوره کلانتری‌های استان تشکیل شده که ۳۷۴۸ مورد به صورت خود معرف و ۳۵۴۱ پرونده ارجاعی از مرجع قضائی بوده و از مجموع پرونده‌های قضائی، ۲۵۲۲ پرونده معادل ۷۱ درصد منجر به مصالحه شده است.

این مقام ارشد انتظامی به بازدید محسوس و نامحسوس مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۵۰ هزار و ۶۰۱ واحد صنفی در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: برای ۲۷۴۳ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و ضمن اخذ تعهد از ۹۷۵۹ واحد صنفی، ۱۹۰۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

سردار ملکی با اشاره به برقراری ۴۱۴۷ تماس با دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی شکایات مردم از پلیس استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، ۵۰۳ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است در این نشست هر یک از اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاء امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند و در پایان این برنامه از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *