شناسایی ۲۵۱نقطه بی دفاع شهری در تهران/ امن سازی ۱۱۲ نقطه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی ۲۵۱ نقطه بی دفاع شهری از بُعد آسیب های اجتماعی در سه ماه نخست سال خبر داد و گفت: با مشارکت کارشناسان واحد آسیب های اجتماعی مناطق ۲۲گانه شهر تهران، عملیات رصد نقاط بی دفاع پایتخت صورت گرفته است.

به گزارش سادس، دکتر احمد احمدی صدر اظهار کرد: پس از شناسایی فضاهای بی دفاع شهری به شکل ویژه، پیگیری عملیات بهسازی و امن سازی این نقاط آغاز شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون از ۲۵۱ نقطه ذکر شده، در ۱۱۲ نقطه، عملیات پاکسازی، بهسازی و امن سازی محیطی از انواع آسیب های اجتماعی انجام شده است، افزود: به طور کلی در مدت زمان کوتاهی ۴۴درصد این نقاط از شرایط آسیب زایی خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۸ نقطه بی دفاع شهری در پایتخت شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰۴ مورد تحت عملیات امن سازی و بهسازی پاکسازی از وجود آسیب های اجتماعی شدند، افزود: اجرای عملیات بهسازی و امن سازی نقاط بی دفاع شهری پایتخت در فصل بهار با مشارکت معاونت های خدمات شهری و شهرسازی شهرداری تهران انجام شده و در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

دکتر احمدی صدر تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی تا کنون ۷۲۲ فضای بی دفاع شهری امن سازی شده اند که از این آمار ۱۱۲ مورد در سه ماه نخست سال جاری انجام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، وی  در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند نقاطی که به نظر می‌رسد فضای بی دفاع شهری است را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا با شناسایی و رصد از سوی کارشناسان، مورد امن سازی و بهسازی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *