پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۶۳هزار دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

سادس/کهگیلویه و بویراحمد دبیر ستاد ثبت‌نام مدارس استان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود با توجه به آمار سال قبل و دانش آموزان پایه دوازدهم که تحصیلات آنها به پایان می رسد در سال تحصیلی آینده تعداد دانش آموزان مدارس استان به ۱۶۳هزار نفر برسد.

«محمد دانشی» در گفت و گو با خبرنگار سادس افزود: دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استان طی سال تحصیلی گذشته به استثنای دانش آموزان بزرگسالان، از راه دور و ترمیم معدل بیش از ۱۷۰ هزار نفر بوده است.

وی اظهارکرد: ثبت نام نوآموزان کلاس اولی از نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شروع شد، پایه هفتم از اول تیر ماه و میان پایه ها بعد از اعلام نتایج آزمون های خرداد ماه آغاز شده است و تا پایان  مرداد ادامه دارد، البته برای موارد استثنا و جامانده تا پایان شهریور ماه قابل تمدید است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش بینی ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول استان به صورت تقریبی نزدیک به ۳۳ هزار نفر است که تا کنون نزدیک به ۲۹ هزار نفر ثبت نام کرده اند و به طور تقریبی معادل بیش از ۸۵ درصد ثبت نام شدند، ۱۵ درصد باقی مانده دانش آموزان تجدیدی، عشایری، یا دانش آموزانی هستند که منتظر نتایج تیزهوشان، شاهد و نمونه دولتی هستند.

دانشی تصریح کرد: کمبود فضاها در مدارس دولتی، کافی نبودن امکانات مدارس دولتی باعث هجوم والدین به مدارس خاص(تیزهوشان، نمونه و…) و  مدارس غیردولتی شده که این موضوع باعث کُندی روند ثبت نام دانش آموزان و بروز مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: عدم احراز کد پستی و ثبت آدرس در سامانه ی my.medu.ir و مشکلات اینترنت و همچنین آشنایی نداشتن بسیاری از والدین با اینترنت و فضای وب مشکلات زیادی جهت ثبت نام بخصوص در پایه هفتم و اول ابتدایی، ایجاد کرده است. علاوه بر اینها، ضعف اینترنت، نداشتن کد رهگیری قول نامه های اجاره نشینان و آشنایی نداشتن والدین با سامانه دولت، دانش آموزان تجدیدی، عدم اعلام نتایج مدارس تیزهوشان و نمونه دولت، عدم صدور به موقع هدایت تحصیلی و مشکلات مربوط به آن، تمایل والدین به ثبت نام دانش آموزان در رشته تجربی و عدم تمایل به ثبت نام در رشته های فنی  و مشکلات سامانه سیدا از دیگر دلایلی بوده که هنوز کار ثبت نام دانش آموزان مدارس استان نهایی نشده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ثبت نام بیش از ۳۶ نفر در کلاس درس ممنوع است اما در موارد استثنا از جمله کمبود فضا، نبودن مدرسه در محدوده، و…)با کسب مجوز از آموزش و پروش می توان بیشتر از ۳۶ نفر ثبت نام کنند و می توان تا ۴۰ نفر افزایش داد.

دانشی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان در مناطق شهری بر اساس محدوده جغرافیایی که دانش آموزان در آنجا سکونت دارد انجام می شود. محدوده توسط آموزش و پروش مشخص و اعلام شده است البته مدارس خاص از جمله تیزهوشان، نمونه، شاهد و معارف، صدرا و… مشمول محدوده بندی نمی شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *