باید برای شرایط اضطرار برنامه‌ داشته‌ باشیم

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به وجود چندین گسل در و تهدیدات مربوط به زمین‌لرزه تاکید کرد که دستگاه‌های اجرایی، امدادی و … باید برای شرایط اضطرار برنامه داشته باشند.

به گزارش سادس، حامد یزدی مهر در خصوص برگزاری مانور لحظه صفر که بامداد امروز در شهرستان ری برگزار شد، گفت:‌ با توجه به وجود گسل ری که از جاده خاوران آغاز و با گذر از دولت آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌های آجرپزی چهاردانگه به پایان می‌رسد و منطقه تاریخی را تهدید می‌کند باید همواره برای بحران احتمالی و شرایط اضطرار آمادگی لازم را داشته باشیم. این البته موضوعی که مربوط به کل تهران است و ما باید برای تمام استان و شهر تهران برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

یزدی مهر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای شرایط اضطرار مقوله‌ای بسیار مهم است، بر الزام داشتن برنامه مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: هدف از این برنامه ریزی اطمینان از آمادگی برای مواجهه با بلایا و کاهش خسارات در دو موضوع مهم جانی و مالی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه فرآیندهای برنامه‌ریزی برای شرایط اضطرار به علل تغییرات محیطی، طبیعی و ابزارهای مدیریت تهدیدات، نباید در حالت سکون باقی بمانند افزود: تاکید مؤکد ما در مدیریت بحران این است که دستگاه‌ها علاوه بر برنامه‌ریزی مؤثر در تغییرات آسیب پذیری‌های قدیمی همواره به دنبال آسیب پذیری‌های جدید باشند چرا که پایش این موارد نهایتاً به ارتقای مقابله با شرایط اضطراری و بلایا منجر می‌شود.

وی بر لزوم برگزاری مانورهای مناسبتی دورمیزی و عملیاتی در استان تهران تاکید کرد و گفت: بامداد امروز پنجشنبه ۱۹ مردادماه مانور شبیه سازی زلزله لحظه صفر در شهرستان ری با سناریوی زلزله‌ای با شدت وقوع ۵.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه گسل کهریزک، محدوده سایت اسکان اضطراری باقرشهر برگزار و جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان در کمترین زمان ممکن با حضور دستگاه‌های امدادی، اجرایی و خدمات رسان برگزار شد، که خوشبختانه عملکرد دستگاه‌ها به خصوص آتش‌نشانی، هلال‌احمر، نیروهای داوطلب و بسیج سازمان جوانان و اورژانس مناسب ارزیابی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *