اعتبارات گرد و غبار در خراسان شمالی کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد

سادس/خراسان شمالی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: اعتبارات گرد و غبار در این استان، کفاف مدیریت آن را نمی دهد.

هراتی در گفت و گو با سادس با اشاره به اینکه بروز گرد و غبار در این استان موضوعی چند وجهی است، اظهار کرد: یکی از منشاءهای بروز گرد و غبار در این استان، داخلی است.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای استان در روز گذشته نیز ناسالم بود، افزود: با بررسی های صورت گرفته، ابتدا وضعیت هوا در شهرهایی همچون شیروان و فاروج آلوده شد و سپس آلودگی به بجنورد رسید.

هراتی با اشاره به اینکه در همان روز هوای مشهد نیز به شدت آلوده بود، ادامه داد: به نظر می رسد آلودگی از آن منطقه وارد خراسان شمالی شده است.

وی بیان کرد: در خراسان شمالی دو کانون گرد و غبار در شهرستان های جاجرم، گرمه و اسفراین وجود دارد که البته اقداماتی برای کنترل آن انجام شده اما اگر خشکسالی به همین روال ادامه یابد، کنترل این معضل بسیار سخت خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتباری که در سال گذشته برای مدیریت گرد و غبار به این استان اختصاص داده شد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که این عدد فقط یک دهم اعتبار مورد نیاز است.

وی بیان کرد: برای مدیریت هرچه بهتر این معضل در این استان، سالانه حداقل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: میاندشت جاجرم، منطقه فرسایشی است که در آنجا ۱۴ هزار دام وجود دارد که با تلاش های انجام شده طی سال های اخیر، موفق شده ایم فقط پروانه چرای ۴ هزار راس دام را خریداری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *