منابع طبیعی مخالف ساخت هتل در پارک‌های جنگلی تهران است

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تاکید بر اینکه اداره کل منابع طبیعی مخالف ساخت سازه‌های سنگین در پارک‌های جنگلی است، گفت: شهرداری تاکنون به‌ صورت رسمی در خصوص ساخت هتل در مناطق جنگلی تهران با ما نامه‌نگاری نکرده است.

به گزارش سادس، چندی پیش اخباری مبنی بر ساخت هتل‌های چندستاره در پارک‌های جنگلی تهران منتشر شد که انتقاداتی را به همراه داشت. این پارک‌ها نقش مهمی در کنترل آب‌های سطحی وحفظ منابع آب، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تعدیل آب و هوا و بهبود خرداقلیم یک منطقه، کاهش آلودگی هوا و فرسایش و حفظ و تولید خاک، افزایش پایداری خاک و جلوگیری از رانش‌ زمین دارند علاوه بر آن تفرجگاه برای انسان محسوب می‌شوند و حفظ و توسعه زیستگاه حیات وحش، جانوران و پرندگان را در پی دارند بنابراین ساخت‌ وسازها و ایجاد سازه‌های سنگین در آن‌ها می‌تواند به طبیعت و سرانه فضای سبز تهران که درگیرآلودگی هوا و …است، آسیب زیادی وارد کند.

بیشتربخوانید:

وجود ۹ پارک جنگلی در تهران

رضا بیانی در گفت و گو با سادس درباره میزان جنگل‌های دست‌کاشت تهران اظهار کرد: استان تهران دارای ۲۶ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت است و با وجود کمبود بارش‌ حتی در مناطقی که به تازگی جنگل‌کاری شده و نیاز به چهارسال آبیاری و مراقبت داشتند، این کار را انجام دادیم. در جنگل‌هایی که احاله مدیریت کردیم نیز باید این افراد به تعهدات خود پایبند باشند و آبیاری را به‌خوبی انجام دهند.

وی در زمینه آبیاری این جنگل‌های دست‌کاشت اظهار کرد: این آبیاری‌ها همچون سال‌های گذشته از چاه‌هایی که در این جنگل‌ها وجود دارند و یا آب رودخانه‌ها انجام می‌شود. در جنگل‌کاری‌های جدید نیز باید پیمانکار به تعهدات خود عمل و این جنگل‌ها را آبیاری کنند.

بیانی در پایان در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر ساخت هتل‌های چندستاره در جنگل‌های دست‌کاشت تهران توسط شهرداری تهران اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان مخالف هرگونه ساخت و سازی در جنگل‌کاری‌ها است. شهرداری نیز تاکنون به‌صورت رسمی در این خصوص با ما نامه‌نگاری نکرده است حتی در مبحث احاله مدیریت نیز چنین چیزی وجود ندارد و مبنا بر استفاده از سازه‌های سبک است و در قراردادهای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل‌ها و مراتع نیز مطرح نشده است که در پارک‌های جنگلی بتوانیم سازه‌های سنگین همچون هتل بسازیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *