لیگ برتر، مجمع بهترین مدافعان جهان

لیگ برتر، مجمع بهترین مدافعان جهان

با حضور یوسکو گواردیول در منچسترسیتی، جمع بهترین مدافعان جهان در لیگ برتر انگلیس تکمیل شد.

به گزارش سادس، با حضور یوسکو گواریول در منچسترسیتی اکنون می‌توان ادعا کرد بهترین مدافعان جهان در لیگ برترند و قطعا مهاجمان کار دشواری برای بازکردن دروازه‌ها خواهند داشت. گواردیول، ستاره جام جهانی، که در عضویت تیم لایپزیگ بود، نمی‌خواست در زمستان راهی تیم سیتی شود. این بازیکن ۲۱ساله بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مصاحبه‌ای گفت: برای رفتن به تیم دیگر عجله ندارم. من در لایپزیگ هستم و هنوز شش‌ماه فرصت داریم تا فصل را به‌خوبی به پایان برسانیم و قهرمان شویم. سپس به آینده نگاه خواهم کرد. باید ببینیم اوضاع چگونه ادامه خواهد داشت.

گواردیول با پشت سر گذاشتن هری مگوایر، گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال شد و حالا باید دید او کنار روبن دیاز چه عملکردی خواهد داشت.

ستاره‌های خط دفاعی در لیگ برتر

ویرژیل فن‌دایک

او در ۳۲سالگی در اوج پختگی قرار دارد و شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کند. او ۲۰ ساله که بود برای خرونینخن بازی می‌کرد. فن‌دایک مدت کوتاهی پس از رفتن به سلتیک اسکاتلند به ساوتهمپتون رفت و از سال ۲۰۱۸ در لیورپول بوده است؛ تیمی که با آن هفت قهرمانی به دست آورده است. او به یکی از بهترین مدافعان میانی جهان تبدیل شده است.

رافائل واران

رافائل واران به دوران حضور خود در رئال مادرید پایان داد و به منچستریونایتد پیوست. این مدافع باتجربه در ۲۹سالگی به خاطر مشکلات جسمی و ذهنی تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفت تا با تمرکز بیشتری برای باشگاهش به میدان برود. واران سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه را به تن کرد و ۹۳ بار با پیراهن این تیم به میدان رفت. او یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی را با تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی تجربه کرد و سال ۲۰۲۱ هم قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا را به دست آورد و همگان منتظر دیدن زوج او و لیساندرو مارتینس در قلب خط دفاعی یونایتد هستند.

روبن دیاز

روبن دیاز فقط به یک فصل نیاز داشت تا نشان دهد که دارای چه کیفیتی است و تبدیل به یکی از بهترین مدافعان مرکزی دنیای فوتبال شد. منچسترسیتی نیز به همین خاطر قراردادش را تمدید کرده است. مدافع پرتغالی تا سال ۲۰۲۷ قرارداد دارد و از همین الان صحبت‌ها برای تمدید قراردادش شروع شده است. او فصل قبل باز هم درخشید و سه جام با سیتی به دست آورد. گواردیول قرار است کنار او در خط دفاعی سیتی به میدان برود.

ویلیام سالیبا

ویلیام سالیبا، مدافع میانی فرانسه، در آرسنال به‌خوبی خودش را اثبات کرده است. او فوتبال را از ۷سالگی شروع کرد و در ۱۵ سالگی به سن‌اتین پیوست و سپس به آرسنال ملحق شد و هم‌اکنون جزو برترین بازیکنان آینده‌دار جهان به شمار می‌آید. سالیبا بدشانس بود که فصل قبل نتوانست همراه آرسنال قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *