هشدار هواشناسی نسبت به توفان شن و گرد و خاک در چهار استان

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و جنوب و شرق سمنان، طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش سادس، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن طی روز جمعه (۱۳ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم، روز شنبه (۱۴ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی و روز یک‌شنبه (۱۵ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان خبر داد.

از همین رو در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش سادس، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *