دور زدن سقف بودجه با زیرمیزی و پشت میزی!

دور زدن سقف بودجه با زیرمیزی و پشت میزی!

مدیرعامل آلومینیوم اراک پیرامون ارزیابی قانون سقف بودجه گفت: در قالب قراردادهای رسمی، با چارچوبی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدارک دیدند، هیچ کس نمی‌تواند از آن تمرد کند؛ اما این احتمال وجود دارد با روش‌هایی خارج از حوزه فوتبال، سقف قرارداد به وسیله زیرمیزی و پشت میزی نقض شود.

به گزارش سادس، سپاهان تنها باشگاهی است که به صورت جدی و البته به گفته محمدرضا ساکت به صورت قانونی اعتراض خود را نسبت به قانون سقف بودجه اعلام کرده است. ساکت، مدیرعامل سپاهان در واکنش به اعلام نکردن فرم سقف بودجه سپاهان به سازمان لیگ (ساعاتی بعد از این موضوع سپاهان فرم سقف بودجه را ارائه کرد) اظهار کرد: برخی اشتباهات در قوانین وضع شده که به صورت مکتوب به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا نشان دهیم چشم و گوش بسته چیزی را امضا نمی‌کنیم. اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد به این دلیل است که مقررات سرا پا اشتباه است. اشتباهات را مکتوب کردیم و به آقایان گفتیم. خواستیم بگوییم باشگاهی نیستیم که چشم و گوش بسته قرارداد امضا می‌کنیم. ما روز گذشته اتمام حجتمان را بر مقررات امسال اعلام کردیم. چه مقررات ۳۰‌ گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه موارد مالی که دقت نظر در آن نشده است.

بیشتر بخوانید

محمد رجائیان، مدیرعامل آلومینیوم اراک در گفت‌وگو با سادس، پیرامون ارزیابی قانون سقف بودجه و انتقادهای محمدرضا ساکت به وضع چنینی قانونی که از نگاه او «سراپا اشتباه است» اظهار کرد: کاری است که به تازگی شروع شده و قبلا بی‌قانونی حکم‌فرما بوده است. مدل اداره شدن باشگاه‌ها در کشور ما متفاوت است و مثل کشورهای دیگر نیست که از یک قانون یکسان بهره‌مند هستند. یک باشگاه ما خصوصی است و دیگری دولتی است که از جای دیگری پول می‌گیرد. این مسئله باعث شده نابرابری در جدول مسابقات حاکم شود.

دغدغه ساکت مربوط به دیدار با تیم‌های عربستانی است

وی افزود: آقای ساکت از منظر اینکه باشگاه سپاهان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است،  به این موضوع نگاه می‌کند. سپاهان مقابل تیم‌های عربستانی به میدان خواهد رفت که مشغول جذب تمام بازیکنان بزرگ دنیا هستند. عقیده آنها اینطور است که چرا وقتی می‌توانم من هم مانند آنها کار انجام بدهم جلویم را می گیرید؟ ولی موضوع این است که مدل اداره شدن باشگاه‌های ما از همدیگر متفاوت است و این تفاوت‌ها اجازه نمی‌دهد که تیم‌ها یکسان دیده شوند.

اگر مانند تیم‌های ترکیه‌ای حمایت شویم

رجائیان ادامه کرد: آلومینیوم، هوادار و …هر کدام به شکل متفاوتی اداره می‌شوند. اگر دولت مثل کشور ترکیه به این موضوع ورود کند و باشگاه‌ها در مرحله اول یک وام بلاعوض بگیرند و در مرحله بعد تبدیل به تیم‌های خصوصی شوند، می‌تواند موثر باشد. در چنین شرایطی هر باشگاهی که سوددهی داشت می‌تواند هر اقدامی مطابق با قانون و بودجه انجام دهد اما در وضعیت کنونی ما هوادار نمی‌تواند خیلی هزیه کند چون درآمدی ندارد و از سمت بخش خصوصی حمایت می‌شود اما باشگاه دولتی توان صرف هزینه مالی بیشتری دارد. این موارد کار را خراب می‌کند.

دور زدن سقف بودجه با زیر میزی و پشت میزی!

مدیرعامل آلومینیوم اراک در ادامه بیان کرد: بنده موافق سقف بودجه هستم. در حال حاضر تک‌تک قراردادها از سه طریق بررسی می‌شود. یک اینکه آیا بندهایی که در دستورالعمل آوردیم، در قرارداد گنجانده شده یا خیر؟ این موارد را یک به یک چک می‌کنند. فکر می‌کنم هر قراردادی را سه ساعت مطالعه می‌کنند. مورد دوم مربوط به آپشن هایی که در قراردادها قرار داده شده و نباید بیش از بیست درصد قرارداد پایه باشد و مورد سوم این است که قراردادها بررسی می‌شود و کسی نباید از سقف اعلام شده خطور کند.

ممکن است سقف بودجه با زیرمیزی نقض شود!

رجاییان در پایان گفت: در قالب قراردادهای رسمی، با چارچوبی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدارک دیدند، هیچ کس نمی‌تواند از آن تمرد کند اما این احتمال وجود دارد با روش‌هایی خارج از حوزه فوتبال، سقف قرارداد به وسیله زیر میزی و پشت میزی نقض شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *