اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در منطقه «کاتالونیا»ی اسپانیا

مقامات منطقه کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا در ۲۴ نقطه وضعیت اضطراری خشکسالی اعلام کردند.

به گزارش سادس به نقل از آناتولی، این مقامات همچنین از هفته آینده محدودیت‌های مصرف آب را آغاز خواهند کرد.

«ساموئل ریس»، مدیر آژانس آب کاتالونیا (ACA) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در حال عبور از ۳۰ ماه خشکسالی هستیم.

استان «خیرونا» واقع در شمال شرقی منطقه کاتالونیا یکی از نواحی است که بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده است.

در شرایط اضطراری، شهرها در این منطقه باید مصرف آب را به ۲۰۰ لیتر در روز محدود کنند. همچنین آژانس آب کاتالونیا اعلام کرده مصرف آب در ماه گذشته میلادی (ژوئیه) به ۲۴۳ لیتر افزایش یافت اما با سیاست‌های جدید، شهرهایی که از حداکثر مصرف آب فراتر می‌روند، جریمه می‌شوند.

با تغییر اقلیم موج‌های گرما نقاط زیادی را در اطراف جهان تحت تاثیر قرار داده است. اسپانیا در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) شاهد سوختن بیشترین نواحی طبیعی در اروپا بود.

کارشناسان می‌گویند: اروپا دارد با سرعتی دو برابر میانگین جهانی گرم می‌شود و از آنجا که گرمایش اینجا شدیدتر است، احتمال وقوع رویدادهای شدید هم بیشتر شده است و این رویدادهای شدید شامل موج‌های گرما می‌شود.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *