استفاده از پتانسیل طب ایرانی در سفر اربعین

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه کنگره سلامت اربعین رویداد ارزشمند و فضای مناسبی جهت تبادل علمی بین متخصصین حوزه‌های مختلف پیشگیری، سلامت و درمان است، ظرفیت طب ایرانی در کاهش مشکلات این سفر را تشریح کرد.

به گزارش سادس، دکتر روشنک مکبری‌نژاد – رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با حضور در غرفه دفتر طب ایرانی بیان کرد: خدمتگزاری و حضور در میان خیل عظیم زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بزرگترین گردهمایی و پیمایش معنوی جهان افتخاری است که خوشبختانه به برکت خون شهدا و جانبازی دلاور این مرز و بوم، نصیب شیعیان اباعبدالله شده است.

وی افزود: استفاده از پتانسیل طب ایرانی در ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات حوزه سلامت و پرداختن به ابعاد مختلف آن به طور مستمر مدنظر متولیان امر قرار گرفته است.

رییس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه کنگره سلامت اربعین رویداد ارزشمند و فضای مناسبی جهت تبادل علمی بین متخصصین حوزه‌های مختلف پیشگیری، سلامت و درمان می‌باشد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین با توجه به سبک زندگی ماشینی امروز، بالقوه برنامه‌ای سخت و سنگین بوده که شرایط آب و هوای منطقه در فصل تابستان نیز بر مشکلات آن می‌افزاید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت های طب ایرانی خصوصا در حوزه پیشگیری و سلامت میتوان از ظرفیت این مکتب طبی در راستای کاهش مشکلات سفر استفاده کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران گفت:  انجمن علمی طب سنتی ایران با حدود هزار نفر متخصص پزشک و داروساز  ضمن شرکت فعال در این برنامه ملی مذهبی و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (ع)، در خدمت همه شیعیان آن حضرت از اقصی نقاط دنیا  می‌باشد و در سه حوزه از جمله آموزش‌های آمادگی قبل از پیاده‌روی اربعین، خدمات درمانی در مواکب و مراکز پزشکی و همچنین بازتوانی مشکلات جسمی ارائه خدمت می‌کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، ابراز امیدواری کرد: با  ارتقاء سلامت زائران اباعبدالله (ع) در نیل به مقاصد روحانی و معنوی این حرکت عبادی بیش از پیش موثر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *