روس ها همچنان قدرت برتر کشتی جهان/ محرومیتی که باعث قهرمانی ایران شد

روس ها همچنان قدرت برتر کشتی جهان/ محرومیتی که باعث قهرمانی ایران شد

قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های جهانی ترکیه در شرایطی بدست آمد که روس ها به مراتب عملکرد بهتری داشتند اما محرومیت آن ها از حضور بر روی سکوی تیمی، باعث شد تیم ایران علی رغم پسرفت نسبت به سال پیش باز هم قهرمان جهان شود.

به گزارش سادس، تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۱۳ امتیاز عنوان قهرمانی رقابت های جهانی ترکیه را بدست آورد.
اما این قهرمانی در حالی بدست آمد که روسیه پس از مدتی غیبت در رقابت های بین المللی کشتی، در این مسابقات بهترین عملکرد را داشت و موفق به کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز  شد ود ر حقیقت قاطعانه به عنوان قهرمانی رسید اما به این دلیل که مدال ها و امتیازات این تیم به دلیل تحریم در رده بندی تیمی لحاظ نمی شود از رسیدن به عنوان قهرمانی تیمی بازماند تا تیم ایران به عنوان قهرمانی برسد.

روس ها همچنین با نام بی طرف در این مسابقات حضور داشتند و سرود ملی این کشور نیز پس از کسب ۲ مدال طلا در سالن مسابقات پخش نشد.

حضور روسیه در رقابت های جوانان جهان به میزبانی اردن نیز قطعی است و به احتمال زیاد در رقابت های جهانی بزرگسالان نیز حضور خواهند داشت؛ اتفاقی که بدون شک کار کشتی ایران را بیش از پیش سخت خواهد کرد.

کشتی فرنگی نوجوانان ایران سال گذشته نیز در غیاب روس ها با یک مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز و مجموع ۱۳۵ امتیاز عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند و عملکرد بهتری به لحاظ مدالی نسبت به مسابقات امسال داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *