نتایج شطرنج‌بازان ایران در جام جهانی ۲۰۲۳

نتایج شطرنج‌بازان ایران در جام جهانی ۲۰۲۳

بازیکنان تیم ملی شطرنج ایران در روز اول و دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ به مصاف حریفانشان رفتند.

به گزارش سادس، در جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ که در باکو در حال برگزاری است، پرهام مقصودلو و سیدمحمدامین طباطبایی به عنوان ۵۰ بازیکن برتر این مسابقات در مرحله اول استراحت داشتند و باید از مرحله دوم این مسابقات به مصاف حریفان بروند.

پوریا درینی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، که در این رقابت‌ها با ریتینگ ۲۴۱۹ شرکت کرده است، در روز اول مقابل فرنس مجارستانی‌ پیروز شد و در بازی دوم شکست خورد تا تکلیف صعودش به روز سوم رقابت‌ها کشیده شود. درینی در حالی در روز اول به پیروزی رسید که حریف او دارای ریتینگ ۲۶۱۵ بود.

بردیا دانشور هم که در جام جهانی شطرنج ۲۰۲۳ دست‌به‌مهره شده است، در بازی اول توانست محمد مرادلی، استاد بزرگ جمهوری آذربایجان را شکست دهد. او در بازی دوم به تساوی رسید تا به دور بعدی این مسابقات صعود کند. دانشور با صعود به مرحله دوم این مسابقات باید به مصاف گریشوک، استاد بزرگ روس، برود.

در بخش بانوان، مبینا علی‌نسب در بازی اولش مقابل حریف استرالیایی شکست خورد. بانوی شطرنج‌باز ایران در بازی دوم هم شکست خورد تا از مسابقات حذف شود. علی‌نسب با ریتینگ ۲۳۲۹ در این رقابت‌ها شرکت کرده بود. حریف ملی‌پوش ایران در این دور دارای ریتینگ ۲۲۷۳ بود.

میترا اصغرزاده، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، در بازی اولش در این مسابقات مقابل حریف لهستانی شکست خورد و در دور دوم به تساوی رسید تا او هم از این مسابقات کنار برود. اصغرزاده در این مسابقات با ریتینگ ۲۰۳۳ شرکت کرده بود؛ در حالی که حریفش دارای ریتینگ ۲۳۹۴ بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *