واکنش فدراسیون جهانی والیبال به قهرمانی ترکیه در چلنجر کاپ

واکنش فدراسیون جهانی والیبال به قهرمانی ترکیه در چلنجر کاپ

تیم ملی والیبال مردان ترکیه با قهرمانی در چنلجر کاپ، بلیت خود برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را رزرو کرد.

به گزارش سادس، در فینال چلنجرکاپ ۲۰۲۳، دو تیم والیبال قطر و ترکیه به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ ترکیه به پایان رسید. این بازی در پنج ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۹ به سود تیم ملی والیبال ترکیه تمام شد. والیبال مردان ترکیه با این پیروزی موفق شدند به لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ صعود کرده و سهمیه VNL۲۰۲۴ را کسب کنند.

فدراسیون جهانی والیبال پس از قهرمانی ترکیه نوشت: رویای ترکیه با قهرمانی در چلنجر کاپ ۲۰۲۳ به حقیقت پیوست. پس از دو تلاش ناموفق برای حضور در لیگ ملت‌ها، سرانجام ترک‌ها به VNL راه یافتند. تیم ملی مردان ترکیه پس از دو تلاش ناموفق برای قهرمانی در این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲، برای اولین‌بار در  چلنجر کاپ والیبال ۲۰۲۳ به رویای خود برای بازی در لیگ ملت‌های والیبال جامه عمل پوشاندند. ترکیه با غلبه بر  قطر میزبان، بلیت VNL ۲۰۲۴ را از آن خود کرد.

فدراسیون جهانی ادامه داد: ترکیه در فینال سخت استقامت کرد و با نتیجه ۳-۲ (۲۵-۱۳، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۲-۲۵، ۱۵-۹) بر قطر پیروز شد و اولین طلای خود در این رقابت‌ها و دومین مدال خود را پس از جام جهانی را جشن گرفت.

لاگومدزیجا، ملی پوش والیبال ترکیه پس از این پیروزی گفت: شگفت‌انگیز است! بازی کردن در مقابل چنین جمعیتی شگفت انگیز است. بازی سختی بود با فراز و نشیب‌های زیاد اما ما موفق شدیم پیروز شویم. بنابراین سال آینده در VNL (لیگ ملت‌ها) هستیم و واقعا خوشحالیم!

به گزارش سادس، پیش از این تیم ملی والیبال زنان ترکیه قهرمان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ شد. با این نتایج، والیبال ترکیه سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت چرا که زنان این کشور به مقام قهرمانی لیگ ملت‌ها و مردان آن به قهرمانی چلنجر کاپ دست یافتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *