کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

سادس/کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به دو ماه است که شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شهردار و با سرپرست اداره می شود، چرا که اختلاف نظر و دوگانگی ایجاد شده میان اعضای شورای شهر جلو انتصاب شهردار جدید را گرفته است.

این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر گردشگرپذیر و پایتخت طبیعت ایران یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تسریع در معرفی شهردار جدید برای این شهر است که پس از گذشت حدود ۴۴ روز از استعفای شهردار تاکنون این مشکل پابرجاست.

شورای شهر یاسوج در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که مردم و شهروندان انتظار داشتند با پشتیبانی از ظرفیت‌های مردمی و حمایت مسئولان، شهری در خور نام و آوازه مرکز استان برای همشهریان رقم زنند اما این شورا نه تنها باری از دوش این شهر و شهروندان برنداشته بلکه با حاشیه ها و اختلافات خود این شهر را به عقب رانده اند و روز به روز بر مشکلات این شهر افزوده اند.

شورای اسلامی شهر یاسوج دارای هفت عضو اصلی است که پس از انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها در اولین جلسه “نستهن مقدم” را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند(در واقع ابقا شد) اما پس از کش و قوس های زیاد از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ شهردار یاسوج پس از حدود ۶ سال(از سال ۱۳۹۶ تا خرداد ماه ۱۴۰۲) استعفا داده و شهرداری یاسوج تا کنون بصورت سرپرستی اداره می شود و حدس و گمانه هایی در خصوص شهردار جدید در بین مردم، فضای مجازی و برخی رسانه ها مطرح می شد.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

در حالیکه مردم یاسوج در انتظار مهم ترین تصمیم شورای شهر یعنی انتخاب شهردار جدید بودند و انتظار داشتند شهرداری کاربلد، با تجربه، متخصص، پای کار، کارآمد و توانمند و متناسب برای این شهر انتخاب شود اما طی دو سه روز اخیر خبر انتخاب شهردار جدید و حواشی آن شهروندان را ناامیدتر از گذشته کرده است و بحث انتخاب شهردار جدید باعث نگرانی فعالان شهر، مردم، مسئولان و دلسوزان این شهر شده است. پس از استعفای شهردار، شواهد و قرائن نشان داد که بین اعضای شورا اختلاف وجود دارد و این موضوع باعث شد در روند انتخاب شهردار جدید خلل ایجاد شود.

هم اکنون شهرداری یاسوج بصورت سرپرستی توسط “سجاد بهرامی” اداره می‌شود و مردم امیدوارند با انتخاب گزینه متناسب برای مدیریت شهرداری به انتظارات پایان بخشیده شود.

از سوی شورای اسلامی شهر یاسوج برای انتخاب شهردار جدید  برخی گزینه ها مطرح بود و جالب اینجا بود که دو گزینه از گزینه های مطرح شده اعضای فعلی شورای شهر بودند و نهایتا برای انتخاب شهردار جدید، بین دو عضو شورای شهر رقابت شکل گرفت و اخیرا برخی اخبار حاکی از انتخاب شهردار یاسوج بود که برخی دیگر اعضا آن را نادرست عنوان کردند و هم اکنون چالش انتخاب شهردار یاسوج به یک موضوع جدی در این شهر تبدیل شده است که به نظر می رسد باید مراجع قانونی و نظارتی از جمله استانداری، فرمانداری و سایر دستگاههای مربوطه در این زمینه ورود کنند تا مشکلات شورا یک بار برای همیشه حل و فصل شود چراکه یک شهر معطل هفت نفر هستند.

درحالی که طی روزهای اخیر خبری مبنی بر انتخاب شهردار جدید یاسوج از بدنه خود شورا منتشر شده و برخی اعضای شورای شهر یاسوج آن را تکذیب کرده اند، اختلاف و دو دستگی در بین اعضای شورای شهر وجود دارد که می توان گفت اعضای شورا باید به فکر منافع عمومی و شهر و مردم باشند و به داد مردم این شهر برسند.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

«بهنام عباس نژاد»، سخنگوی شورای شهر یاسوج در این زمینه به خبرنگار سادس گفت: خبر منتشر شده مبنی بر انتخاب شهردار جدید یاسوج ناصحیح است، زیرا ما هیچ جلسه‌ای با تشریفات قانونی و دستور کار انتخاب شهردار جدید برگزار نکرده ایم. در کنار امضای هر عضو شورا باید موافق و مخالف مشخص شده باشد. مصوبه ای در تاریخ یکم مردادماه ۱۴۰۲ مبنی بر انتخاب شهردار عنوان و مصوب نشده و رای گیری هم انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه پنج عضو شورای شهر یاسوج نامه نگاری‌های متعددی در راستای انتخاب سریع‌تر شهردار با فرمانداری شهرستان بویراحمد، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل امور شهری و حتی رئیس شورا داشته ایم، اظهارکرد: متأسفانه همکاری مطلوبی از طرف رئیس شورا نشده است.

عباس نژاد افزود: خبرهای منتشر شده در فضای مجازی استناد به یک صورت جلسه در خارج از شوراست که با توجه به اینکه در صحن شورا نبوده خود به خود از درجه اعتبار ساقط است. رئیس شورای شهر مصوبه خارج از شورا را بدون اینکه در دستور کار قرار گرفته باشد و یا اینکه به رأی گذاشته شود به فرمانداری ارجاع داده است.

این عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: مصوبه ارجاع شده هنوز در دستور کار فرمانداری است و تأییده نگرفته، چرا که در خارج از ساختمان شورا بوده و هیچ‌گونه تشریفات قانونی صورت نگرفته است که خود به خود بی اثر خواهد بود. پنج نفر از هفت عضو شورای شهر یاسوج نسبت به این مساله به فرمانداری شهرستان بویراحمد بصورت کتبی اعتراض کردند.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

«کیوان آشنا»، رئیس شورای شهر یاسوج نیز به خبرنگار سادس در پاسخ به این سوال که آیا شهردار جدید یاسوج انتخاب شده؟ گفت: بله، شهردار جدید یاسوج انتخاب شده است.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

«عطاالله دانشی»، یک عضو شورای شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسناگفت:  شهردار جدید یاسوج هنوز انتخاب نشده و خبر منتشر شده ناصحیح است.

وی افزود: آقای هدایت امیری با پنج رای شهردار انتخابی اعضای شورای شهر یاسوج است که باید فرآیند انتخاب در جلسه شورا  انجام و رای گیری شود.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

همچنین «ایمان جاودانه»، دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این رابطه به خبرنگار ما گفت: شهردار جدید یاسوج طی جلسه یکم مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورای این شهر و با ۶ رای موافق انتخاب شده است که حتی آقای احمدی کیش یکی از اعضای شورا این جلسه را ترک کرد.

کش و قوس های بی پایان انتخاب شهردار یاسوج

«هدایت امیری»، عضو شورای شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار سادس گفت: شهردار جدید یاسوج انتخاب نشده چراکه جلسه ای برگزار نشد که شهردار انتخاب شود.

وی افزود: اینکه گفته می شود شهردار جدید یاسوج انتخاب شده است وجاهت قانونی ندارد چراکه یکم مرداد ماه جلسه ای تشکیل نشده است.

امیری اظهارکرد: طبق بنده ۶ ماده ۱۱ آیین نامه داخلی شوراها هر گونه مصوبه و جلسه ای خارج از صحن علنی شورا وجاهت قانونی ندارد و مصوبه آن فاقد اعتبار است.

گفتنی است که انتظار مردم، شهروندان و مسئولان دلسوز شهر از شورا اینست که تمام انرژی، همت، تلاش و عزم خود را جزم کرده و با تعامل، همدلی، همفکری و مشورت با نخبگان برجسته شهر و استفاده از تجربه گذشتگان و نیروهای دلسوز، فعالیت‌های در خور شان این شهر و شهروندان در جهت توسعه و پیشرفت شهر یاسوج و ارائه خدمات دهی مطلوب انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *