قنبرزاده: باشگاه‌ها باید با صداوسیما قرارداد ببندند/ شرایط استقلال متفاوت است

قنبرزاده: باشگاه‌ها باید با صداوسیما قرارداد ببندند/ شرایط استقلال متفاوت است

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت: قرار بر این شد تا باشگاه برای گرفتن مجوز حرفه‌ای، با صدا و سیما قرارداد همکاری امضا کنند.

به گزارش سادس،‌ منصور قنبرزاده، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال، در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها داشتیم که با توجه به اهمیت موضوع مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک مردان و لیگ بانوان حضور داشتند که خوشبختانه آسیب شناسی شد. دکتر زارعی، رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای هم خیلی زخمت کشیدند و از تعلیق مجوز حرفه‌ای لیگ ما جلوگیری کردند و شرایط بحرانی خارج شدیم.

او ادامه داد: شاخصه اصلی مورد بررسی بحث بدهی‌ها بود که متاسفانه اکثر باشگاه‌های ما در دو، سه سال اخیر بدهکار هستند و بدهی انباشته دارند. عمدتا درآمدها به نسبت بدهی‌ها خوب نیست. یک بحث مهم دیگر هم این بود که در صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها باید با صداوسیما قراردادی داشته باشند تا مشخص شود چقدر از این زمینه دستاورد دارند.

رئیس کمیته مسابقات گفت: در همین زمینه یک کارگروه هم تشکیل شد و قرار است از طریق خود باشگاه‌ها، دولت و مجلس نیز پیگیر باشند چرا که اگر این اتفاق نیفتد ما در جام ملت‌ها و مجوز حرفه‌ای لیگ برتر  آسیب می‌بینیم و این موضوع باید جدی تلقی شود. برنامه هفتم توسعه به مجلس رسیده  قرار است کارگروه مذکور جلسه‌ای را با کمیته تلفیق مجلس داشته باشد و در این زمینه صحبت کنند.

او درباره دستورالعمل جدید نقل و انتقالات لیگ برتر نیز گفت: دستوالعمل ابلاغ شده و مسابقات از پنج‌شنبه شروع می‌شود. این دستورالعمل برای اولین بار به این شکل تدوین شده است اما الان ما حداقل می‌دانیم که ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر، هر کدام چقدر بودجه هزینه کرده‌اند. همچنین می‌دانیم که مجمع هر باشگاه قراردادها را امضا کرده‌اند و ورزشکار نیز خیالش راحت است.

بی‌اطلاعی هیات مدیره از بدهی باشگاه‌های خود

قنبرزاده تصریح کرد: برخی باشگاه‌های ما بدهی زیادی از سالیان قبل دارند که هیات مدیره ها در جریان آن‌ها نیستند اما الان امضای هیات مدیره و هیات رئیسه وجود درد. کار گروه هم در حال انجام کار خود است. من هم معتقدم که این دستورالعمل ۳۲ بندی باید تغییراتی داشته باشد ولی باید زمان بدهیم تا در فصول بعد اصلاح شود.

شرایط استقلال متفاوت است

او درباره حاضر نشدن نماینده استقلال در جلسه امروز نیز گفت: من اعتقاد دارم باید نماینده استقلال حاضر می‌شد. اطلاع ندارم که کسی آمده یا خیر اما الان خطیر درگیر است و باید به او کمک کرد. شرایط استقلال متفاوت از سایر تیم‌ها است.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد لیگ با درخواست ۸ باشگاه شاکی به تعویق بیفتد؟ توضیح داد: برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات با سرمربی تیم ملی، تیم ملی امید، جام ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی هماهنگ شده است. ما برنامه خود را هم به فیفا ارسال کرده‌ایم، آیا منطقی است به تعویق بیفتد؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *