سفر هیات ایرانی به عراق برای پیگیری تفاهمنامه‌های مدیریت گرد و غبار

به منظور پیگیری توافقات دو و چند جانبه سال گذشته هیئتی به سرپرستی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار امروز عازم بغداد می شود.

به گزارش سادس علی محمد طهماسبی بیرگانی با اعلام این خبر گفت:  تفاهمنامه‌های متعدد دو و چند جانبه در خصوص مدیریت گرد و غبار با کشور عراق مبادله شده که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است. 

وی افزود: مهمترین هدف این سفر انجام اقدامات اجرایی مشترک با کشور همسایه است تا بتوان دانش، فناوری و تجربیات کشورمان برای مهار گرد و غبار را با مسئولان و کارشناسان کشور جمهوری عراق به اشتراک بگذاریم و زمینه برای تشکیل کارگروه فنی-اجرایی منطقه ای، تصویب و اجرای پیش‌نویس برنامه عمل زیر منطقه‌ای که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است همچنین راه‌اندازی صندوق منطقه‌ای گرد و غبار که از مصوبات اجلاس منطقه ای تیر ماه سال گذشته بوده است، فراهم شود.

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار تصریح کرد: برنامه این سفر سه روزه شامل دیدار با معاونان وزرای محیط زیست و کشاورزی جمهوری عراق، بازدید از کانون‌های گرد و غبار تاثیرگذار بر کشورمان همچنین برگزاری جلسات کارشناسی برای انتقال دانش، فناوری و تجربیات کشورمان در زمینه سازگاری، مدیریت و مقابله با پدیده گرد و غبار به طرف‌های عراقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به گفته  طهماسبی بیرگانی در این سفر از وزیر محیط زیست کشور عراق برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار که مقرر است در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری با حضور وزرای کشورهای موثر و متاثر از گرد و غبار در جهان و نهادهای بین المللی برگزار شود دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *