شهرداری تهران به دنبال حذف دستفروشان نیازمند نیست

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف از مسیرهای متفاوت دنبال می شود تاکید کرد: رویکرد شهرداری تهران حذف دستفروشان نیازمند نیست.

سعید بیگی در گفت و گو با سادس، درباره طرح ممانعت از بساط گستری و دستفروشی در محدوده تئاتر شهر و ساماندهی دستفروشان در مکانی دیگر گفت: حضور دستفروشان در اطراف مجموعه فرهنگی که هم بنایی فاخر و دارای ارزش تاریخی است و هم برای شهروندان این شهر و حتی کشور یاداور خاطرات خوب است؛ شایسته و زیبنده نیست.

وی افزود: در این محدوده با چند موضوع مواجه بودیم از سویی بحث بساط گستری و دستفروشی بود و معضل سد معبر که جز مسائل مدیریت شهری است. قصد ما کمک به افرادی است که دستفروش واقعی هستند و به این کار برای معیشت نیازمند هستند اما کمک ما باید به گونه ای باشد که موجب سد معبر هم نشود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با موضوع دغدغه و نگرانی مردم، هنرمندان و مدیریت شهری برای حفظ بنای تئاتر شهر مواجه هستیم لذا بی تردید حضور دستفروشان در اطراف تئاتر شهر نه در شان دستفروشان و نه در شان شهر و هنرمندان است. البته این به معنای عدم توجه به دستفروشان و معیشت انها نیست ولی مطالبه ساماندهی این محدوده از شهرداری تهران بسیار زیاد بود لذا تصمیم گرفتیم در حال حاضر محیط اطراف تئاتر شهر را ساماندهی کنیم و در این مسیر از دستفروشان درخواست کردیم که همکاری کنند.

وی تاکید کرد: ثبت نام دستفروشان در این محدوده با هدف شناسایی دستفروشان واقعی و نیازمند به این کار اغاز شده است. شرکت شهربان شهرداری تهران با تمام قوا برای اجرای طرح ممانعت از حضور بساط گستران و دستفروشان در این محدوده پای کار امده است ولی به افرادی که نیازمند به این کار هستند کمک خواهیم کرد بر همین اساس به دنبال ظرفیتی هستیم فضایی متناسب با دستفروشان واقعی پیدا کنیم و اقدامی انجام دهیم که معیشت انها دچار مشکل نشود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و شماغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه رویکرد شهرداری تهران حذف دستفروشان نیازمند نیست افزود: به دنبال توانمندسازی دستفروشان هستیم و این اقدام را از مسیرهای مختلف دنبال می کنیم اما نباید اجازه دهیم سدمعبر برای شهر و شهروندان ایجاد مشکل کند.

بیگی درباره تلاش برای جلوگیری از مقطعی اجرایی شدن این طرح گفت: در این ساماندهی فقط شهرداری مسئولیت ندارد و حدود 30 دستگاه در این حوزه وظیفه دارند؛ شهرداری وظایف خود را انجام می دهد ولی همکاری همه دستگاه های مسئول نیاز است. نمی خواهیم طرح به صورت مقطعی انجام شود لذا تلاش کردیم صحبت تمامی ذینفعان را بشنویم تا طرح کامل اجرا شود و نیت داریم اجازه ندهیم وضعیت این محدوده به شکل سابق بازگردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *