سرمربی والیبال نوجوانان: شکست دوباره ما برای ژاپن راحت نیست

سرمربی والیبال نوجوانان: شکست دوباره ما برای ژاپن راحت نیست

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در مورد آمادگی این تیم قبل از آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سادس، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از ۱۱ تا ۲۰ مرداد به میزبانی آرژانتین در شهر سان خوآن برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران اکنون در برزیل به سر می‌برد و در این کشور اردو زده است تا در تورنمنت چهار جانبه سائوپائولو شرکت کند.

محمد وکیلی، ‌سرمربی تیم ملی در گفت‌وگو با سادس به شرایط آمادگی تیم قبل از مسابقات جهانی اشاره و بیان کرد: حدود ۲۰ ماه تلاش کرده‌ایم و اکنون در آستانه حضور در مسابقات جهانی شرایط خوبی داریم. بازیکنان مستعدی را انتخاب کرده‌ایم که بهترین‌های ایران هستند. خیلی به این تیم امیدوار هستم.

او در مورد احتمال رویارویی با ژاپن در این مسابقات و جبران شکست فینال قهرمانی آسیا که سال گذشته به میزبانی تهران برگزار شد، ‌گفت: بازیکنان ما سال گذشته تجربه لازم را نداشتند اما اکنون خیلی رشد کرده‌ و تجربه به دست آورده‌اند. برای ژاپن خیلی سخت است که دوباره ما را ببرد اما همه رقبا برایمان قابل احترام هستند و تیمی را دست کم نمی‌گیریم. هر بازی برایمان حکم فینال دارد و تلاش می‌کنیم برنده شویم.

وکیلی در ادامه افزود: هرچند ژاپن یکی از قدرت‌های بزرگ است اما اصلی‌ترین مانع قهرمانی ما نیست بلکه تیم‌های دیگری از اروپا و آمریکای جنوبی هم حضور دارند. مسابقه به مسابقه پیش می‌رویم. باید فعلا گروهمان را خوب مدیریت و بهترین نتایج را کسب کنیم تا ببینیم در پلی‌آف به چه تیمی برخورد می‌کنیم. هر چه در گروه مقدماتی نتیجه بهتری بگیریم، در پلی‌آف بازی‌های راحت‌تری خواهیم داشت.

او با بیان اینکه ایران یکی از تیم‌هایی است که شانس قهرمانی جهان را دارد، ‌ بیان کرد: پلی‌آف بازی مرگ و زندگی است و باید به گونه‌ای با بازیکنان کار کنیم که خود را مدیریت کنند. اگر به جمع چهار تیم برویم، ‌این تجربه را داریم که دست خالی برنگردیم. این نگرانی را نداریم که تیم ما ضعیف یا تیم‌های دیگر قوی هستند. دیگر به شرایط بازی و روحیه بازیکنان برمی‌گردد که باید کمک‌شان کنیم روحیه پیروزی در آنها به وجود بیاید. البته اگر به آنها بیش از حد فشار بیاوریم ممکن است نتیجه خوبی نگیرند.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: آرژانتین، مصر، آمریکا، صربستان و کاستاریکا

گروه B: بلغارستان، هند، ژاپن، فرانسه و اسلوونی

گروه C: ایران، نیجریه، کلمبیا، پورتوریکو و کره‌جنوبی

گروه D: ایتالیا، برزیل، بلژیک، مکزیک و شیلی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *