غرق‌شدگی، یکی از ۱۰ علت عمده مرگ‌ومیر یک تا ۲۴ ساله‌ها

سادس/خوزستان معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، استان خوزستان جزو سه استان نخست در تعداد افراد غرق‌شده در سال‌های اخیر بوده است و در دو ماه نخست امسال ٢۶ نفر در استان غرق‌ شده‌اند.

مجتبی طحان با اشاره به ۳ مرداد، روز جهانی پیشگیری از غرق‌شدگی اظهار کرد: غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ ‌و میر در افراد یک تا ۲۴ ساله در جهان است و بیش‌ترین تعداد غرق‌شدگی بین کودکان یک تا ۴ ساله و پس از آن در کودکان ۵ تا ۹ ساله اتفاق می‌افتد.

به گزارش سادس، وی افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت، در جهان سالانه ۲۳۶ هزار نفر دچار غرق‌شدگی می‌شوند و بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، چاه‌ها، منابع آب خانگی و استخرهای شنا در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد.

طحان گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال ۲۰۲۱، ۲۵ جولای (مصادف با ۳ مردادماه) را با نام روز جهانی «پیشگیری از غرق‌شدگی» اعلام کرده است. این رویداد جهانی، به عنوان فرصتی برای برجسته‌سازی تأثیر غم‌انگیز و عمیق غرق‌شدگی بر خانواده‌ها و جوامع و ارائه راه‌حل‌های نجات‌دهنده برای پیشگیری از آن محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان از چند سال قبل «پویش ملی غرق نشویم» را برای پیشگیری از غرق‌شدگی با محور حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی، آموزش، پیشگیری و کاهش آثار خانمان‌سوز غرق‌شدگی برای گروه‌های در معرض خطر به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان در ایام تابستان‌ راه اندازی کرده است. این پویش از سوی معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان به عنوان دبیرخانه پویش طراحی و از بخش‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های ترویجی، تبلیغی و آموزشی تشکیل شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، استان خوزستان جزو سه استان نخست در تعداد افراد غرق‌شده در سال‌های اخیر بوده است و در دو ماه نخست امسال ٢۶ نفر در استان غرق‌ شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *