آغاز مرحله دوم ساماندهی مشاوران املاک در تهران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شروع دور جدید ساماندهی مشاوران املاک در شهر تهران طی هفته آینده خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر ۱۵۰۰ عملیات گشت مشترک انجام شده است.

به گزارش سادس، از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی به منظور شناسایی مشاوران املاک متخلف آغاز شد. این برنامه به صورت پایلوت از شهر جدید پردیس شروع و سپس در تهران و سایر شهرهای کشور به اجرا درآمد.

بر  اساس پالایش‌های انجام شده هم‌اکنون ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد صنفی فاقد  مجوز هستند. در دو ماه اخیر ۲۱ هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک در سراسر کشور انجام و ۱۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز پلمب شده است. میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و تشکیل پرونده نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شد.

حسین جنتی – مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اخیرا در جلسه مشترک تعزیرات، اماکن، اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و نمایندگان وزارت صمت و راه و شهرسازی از اجرای ۱۵۰۰ عملیات گشت در استان تهران خبر داد و افزود: این تعداد عملیات منجر به پلمپ ۲۳۰ واحد مشاور املاک متخلف (با سه تخلف محرز عدم جواز و پروانه کسب، عدم انجام کد رهگیری و یا میزان دریافت حق الزحمه غیرقانونی) شده است.

وی تصریح کرد: در تعامل با پلیس اقتصادی و اماکن و تعزیرات ۱۲۰۰ اخطار به مشاوران املاک داده شده است که اگر ظرف ۱۵ روز مهلت قانونی مشاوران نسبت به انجام و فرآیندهای قانونی اقدام نکنند، پلمپ واحدها صد درصد خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ما از طرح پلمپ هوشمند حمایت می کنیم و امیدواریم پلیس اقصادی بتواند هرچه سریعتر از طریق شرکتهای دانش بنیان این طرح را عملیاتی کند.

جنتی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و جمعیت شهروندان اقدامات گشت های مشترک ساماندهی مشاوران املاک کافی نبوده اما تاثیر بسیار مثبتی در روند اجاره و قیمت مسکن داشته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *