پیگیری برای کاهش اثر تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه هلال احمر

رئیس دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر از تلاش‌های این فدراسیون برای کاهش اثر تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه ایران در چارچوب نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ خبر داد.

به گزارش سادس، حسام‌الشرقاوی در حاشیه اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در جده عربستان و دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر از تلاش‌های خود و همکارانش در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر برای کم‌اثر کردن تحریم‌ها علیه ایران در زمینه اقدامات و کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

الشرقاوی هلال احمر ایران را الگوی موفقی برای دیگر جمعیت‌های ملی عضو نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال احمر دانست و گفت: در دو سال گذشته سفرهایی به ایران داشته‌ام و از نزدیک توان بالای عملیاتی و جمعیت کثیر داوطلبی در هلال احمر این کشور را دیده‌ام. در هفته‌های آینده نیز تعدادی از همکاران من برای بهره‌گیری از تجارب هلال احمر در چند زمینه مشخص به تهران سفر خواهند کرد.

رئیس دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر همچنین گفت: به دنبال آن هستیم که در آینده‌ای نزدیک کنفرانسی با حضور زنان تاثیرگذار جمعیت‌های ملی منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) برگزار کنیم.

در این دیدار همچنین؛ یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تاثیر تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه گفت و خواستار پیگیری و تلاش مضاعف مدیران فدراسیون در زمینه ثبت و کم‌اثر کردن این تحریم‌ها شد. او با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۷ هزار خانه هلال در سراسر کشور گفت: الگوی خانه‌های هلال تجربه موفق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود که مورد استقبال فدراسیون و تعداد زیادی از جمعیت‌های ملی قرار گرفت.  خانه‌های هلال گروه‌هایی از خود مردم هستند که با تمرین و تجمیع امکانات بومی، آمادگی جامعه محلی برای مواجه با مخاطرات را افزایش می‌دهند و بستر پایداری برای انتقال آموزش‌های همگانی هلال احمر به جامعه فراهم می‌کنند.

سلیمانی همچنین از تجربیات هلال احمر کشورمان در حوزه‌های تخصصی نجات یاد کرد و گفت: اغلب جمعیت‌های ملی در دنیا تنها وظیفه امدادرسانی را به عهده دارند و در حوزه نجات دخالت نمی‌کنند. جمعیت هلال احمر ایران به دلیل فعالیت در رشته‌های مختلف نجات این آمادگی را دارد تا تجارب خود در این زمینه را در اختیار فدراسیون و دیگر جمعیت‌های ملی قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *