نهال امروز رویان؛ حاصل کاشت بذرهای دیروز

دکتر عبدالحسین شاهوردی با تاکید بر این‌که بسیاری از بذرهایی که در گذشته در این پژوهشگاه پاشیده شده، محصول آن امروز برداشت می‌شود؛ گفت: امروز هم به اندازه گذشته اتفاقات بزرگی در مجموعه رویان می‌افتد؛ از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی که شکل گرفتند. امروزه بسیاری از فعالیت‌ها در این شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است. همچنین بسیاری از فعالیت‌های ما به صورت کارهای مشترک با دانشگاه‌ها و در شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.

رییس پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با سادس، در مورد برنامه‌های تحولی آتی پژوهشگاه رویان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ سال از تاسیس پژوهشگاه رویان می‌گذرد. این مجموعه در حال حاضر به بلوغی رسیده که بتوان برای آینده آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فعلی پژوهشگاه رویان گفت: در گذشته فعالیت پژوهشگاه رویان در زمینه ناباروری، به صورت کلی بود؛ ولی امروز در زمینه بیماری‌های خاصی که در زمینه ناباروری وجود دارد، در این مجموعه فعالیت می‌شود.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان این‌که کارگروه‌های مختلفی که در این زمینه شکل گرفته‌اند، گفت: در این کارگروه‌ها متخصصان حوزه‌های مختلف علوم پایه و بالینی می‌توانند برای بررسی مشکلات در کنار یکدیگر فعالیت کنند. این کارگروه‌ها در زمینه سرطان، سلول‌های بنیادی و … وجود دارد و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف مهندسی، زیست‌شناسی و پزشکی می‌توانند در کنار یکدیگر پژوهش کنند تا مشکلات را رفع کنند.

وی با تاکید به ضرورت آینده‌نگری گفت: نگاه جدیدی که همزمان به کار تخصصی خود می‌پردازند به آینده نیز توجه داشته باشند و با دقت نظر بیشتری آینده را دنبال کنند و برنامه‌ریزی کنند.

شاهوردی در مورد دلایل کم‌رنگ شدن بازتاب‌های فعالیت‌های رویان، گفت: امروز هم به اندازه گذشته اتفاقات بزرگی در مجموعه رویان اتفاق می‌افتد؛ از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی که شکل گرفتند. امروزه بسیاری از فعالیت‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است. همچنین بسیاری از فعالیت‌های ما به صورت کارهای مشترک با دانشگاه‌ها و در شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بسیاری از بذرهایی که در گذشته پاشیده شده، محصول آن امروز برداشت می‌شود.

رییس پژوهشگاه رویان درباره هدف از امضای تفاهم‌نامه پژوهشگاه رویان با وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم انگیزه‌ای را در جوانان و دانش‌آموزان ایجاد کنیم. ما به صورت منسجم به این سمت می‌رویم که در قالب یک جایزه برای دانش‌آموزان انگیزه‌ای ایجاد کنیم تا با این انگیزه بتوانند فعالیت در زمینه زیست‌شناسی و پزشکی را دنبال کنند.

وی در پاسخ به سؤال سادس در مورد زمان افتتاح مرکز نخستی‌سانان پژوهشگاه رویان، گفت: این کار در حال پیگیری است و در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک این مرکز افتتاح شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *