بارندگی در گیلان از یکشنبه تا سه شنبه شدید خواهد بود

سادس/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی طی یکشنبه تا سه شنبه شدید خواهد بود.

محمد دادرس در گفت وگو با سادس، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین ۱۵ و ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی امروز در منطقه عنوان کرد و افزود: آسمان صاف و هوای گرم و مرطوب و افزایش دما تا پایان امروز پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از یکشنبه سامانه ناپایدار به منطقه نفوذ می کند، گفت: شرایط برای کاهش دما و ابرناکی و مه آلودگی و بارندگی مهیاست.

دادرس از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بارندگی طی یکشنبه تا سه شنبه در برخی از مناطق رگباری و موقتا شدید و خیلی شدید خواهد بود.

وی وزش باد و  رعد و برق و تگرگ را از دیگر پدیده های جوی مورد انتظار تا صبح چهارشنبه، عنوان و تصریح کرد: با فعالیت این سامانه خنک و بارشی، احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و لغزش، رانش و ریزش سنگ و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *