تیم ستارگان بازنشسته‌

تیم ستارگان بازنشسته‌

زلاتان ایبراهیموویچ، مسوت اوزیل و گرت بیل تنها برخی از سوپراستارهایی‌اند که سال ۲۰۲۳ به فوتبالشان پایان دادند.

به گزارش سادس و به نقل از اسپورت‌بازر، ستاره‌های زیادی در دنیای فوتبال بودند که سال ۲۰۲۳ خداحافظی‌شان را از دنیای فوتبال اعلام کردند. نام‌های بزرگی مانند زلاتان ایبراهیموویچ، مسوت اوزیل و گرت بیل از جمله این بازیکنان‌اند.

در ادامه یازده بازیکن بزرگی را که در سال جاری میلادی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفتند، مرور می‌کنیم.

دروازه‌بان

تیم ستارگان بازنشسته‌

آندری پیاتوف: این دروازه‌بان ۳۹ساله اوکراینی پس از ۱۶ سال حضور در شاختار دونتسک به دوران موفقیت‌آمیزش در تابستان ۲۰۲۳ پایان داد. یازده قهرمانی در لیگ، هشت قهرمانی در جام حذفی و قهرمانی در جام یوفا در سال ۲۰۰۹ از بزرگترین افتخارات او هستند. این دروازه‌بان ۱۰۲ بازی برای تیم ملی اوکراین انجام داد.

مدافعان

تیم ستارگان بازنشسته‌

شیمه ورسالیکو: این مدافع راست کروات سابقه بازی برای اینتر و آتلتیکومادرید را دارد. او سال ۲۰۱۸ در فینال جام جهانی بازی کرد اما با کرواسی مغلوب فرانسه شد. سال ۲۰۲۳ او در ۳۱ سالگی به خاطر مصدومیت‌های مداوم تصمیم به بازنشستگی گرفت.

تیم ستارگان بازنشسته‌

جرارد پیکه: پیکه بیشتر دوران حرفه‌ای‌اش را در باشگاه بارسلونا گذراند. در آنجا پیکه بخشی جدایی‌ناپذیر از نسل طلایی بود که سال‌ها بر فوتبال جهان تسلط داشتند. علاوه بر افتخارات زیاد در لالیگا، موفقیت‌های او شامل چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان (یک قهرمانی با منچستریونایتد) و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ با تیم ملی اسپانیا است. پیکه در ابتدای سال ۲۰۲۳ خداحافظی‌اش از فوتبال را اعلام کرد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

یوناس هکتور: در دنیای فعلی فوتبال، این روزها به‌ندرت اتفاق می‌افتد که بازیکنی تمام دوران فوتبالش را فقط برای یک باشگاه بازی کند ولی هکتور از جمله بازیکنانی بود که تمام دوران فوتبالش را در یک تیم سپری کرد. این مدافع چپ از ابتدا تا پایان عضو تیم کلن بود. حتی زمانی که این تیم به دسته دوم سقوط کرد، هکتور به تیم کلن وفادار ماند.

خط میانی

تیم ستارگان بازنشسته‌

سسک فابرگاس: فابرگاس ۳۶ساله که سال ۲۰۱۵ با چلسی قهرمان لیگ برتر شد، تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. این بازیکن اسپانیایی فوتبالش را سال ۲۰۰۳ با آرسنال در ۱۶ سالگی آغاز کرد و به جوان‌ترین بازیکن این باشگاه تبدیل شد. سال ۲۰۱۱، پس از انجام ۳۰۰ بازی برای آرسنال، به بارسلونا نقل مکان کرد. پس از سه سال حضور موفق در اسپانیا، فابرگاس به انگلیس بازگشت و به چلسی ژوزه مورینیو پیوست و عنوان قهرمانی را به دست آورد. فابرگاس ۱۹۸ بازی برای آبی‌ها انجام داد و سه جام مهم را به دست آورد و در نهایت در ژانویه ۲۰۱۹ به موناکو رفت. دوران او در فرانسه با مصدومیت همراه بود و در نهایت در ایتالیا با تیم سری B کومو وارد ماجراجویی نهایی شد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

مارک همشیک: این بازیکن اسلواک دوازده سال (۲۰۰۷-۲۰۱۹) در ناپولی بازی کرد و دوران درخشانی در ناپل داشت. همشیک ۵۲۰ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۲۱ گل به ثمر رساند. او  بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ هشت بار به عنوان بهترین بازیکن سال اسلواکی انتخاب شد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

مسوت اوزیل: اوزیل سال‌ها یکی از بهترین بازیسازان جهان به حساب می‌آمد. او با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ نیز شد. او در مجموع سه بار (۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵) به عنوان بهترین بازیکن ملی سال آلمان انتخاب شد. در مارس ۲۰۲۳، این بازیکن ۳۴ساله پس از دو فصل حضور در لیگ ترکیه به فوتبالش پایان داد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

گرت بیل: بیل در تاتنهام هاتسپر به عنوان یک بازیکن هجومی بااستعداد خودش را مطرح کرد. انتقال او به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳ با بیش از ۱۰۰ میلیون یورو یک رکورد در بازار نقل و انتقالات بود. بیل در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به صورت قرضی یک فصل به تاتنهام بازگشت. در سال ۲۰۲۲ راهی MLS شد و اندکی پس از جام جهانی قطر، این بازیکن ۳۳ساله پایان دوران فوتبالش را اعلام کرد.

خط حمله

تیم ستارگان بازنشسته‌

زلاتان ایبراهیموویچ: این سوئدی یکی از خیره‌کننده‌ترین چهره‌هایی است که فوتبال تا به حال به خود دیده است. ایبرا نه‌تنها با شم بالای گلزنی مقابل دروازه که با شوخی‌های بیرون از زمین می‌دانست چگونه برای بیش از دو دهه یکی از چهره‌های اول دنیای فوتبال باشد. او در تیم‌های مطرحی چون بارسلونا، اینتر، میلان، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد بازی کرد. او سال ۲۰۲۳ در ۴۱سالگی به حرفه درخشانش (۵۵۸ گل در ۹۴۹ بازی) پایان داد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

امانوئل آدبایور: مهاجم ۳۹ساله پس از گذراندن دو فصل در زادگاهش توگو، پس از ۵۹۳ بازی حرفه‌ای و ۲۰۷ گل بازنشسته شد. بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵، آدبایور برای تاتنهام، منچسترسیتی و رئال مادرید بازی و گلزنی کرد. در سال ۲۰۰۸ او به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد.

تیم ستارگان بازنشسته‌

گونسالو هیگواین: بیش از ۳۶۰ گل برای تیم‌های باشگاهی و ملی گویای همه چیز درباره این مهاجم است. این بازیکن ۳۵ساله آرژانتینی در دوران فوتبالش برای رئال مادرید، ناپولی و یوونتوس بازی و قهرمانی‌های زیادی در اسپانیا و ایتالیا را کسب کرد. او با آرژانتین ۲۰۱۴ در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ بازی کرد. هیگواین فوتبالش را در اینترمیامی به پایان رساند و کفش‌های فوتبالش را آویخت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *