۳۰۷ کودک یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد انزلی هستند

سادس/گیلان مدیر کمیته امداد بندرانزلی گفت: ۳۰۷ کودک در قالب ایتام و محسنین تحت حمایت و دریافت خدمات از کمیته امداد این شهرستان هستند.

واحد موحدی‌فر در گفت‌وگو با سادس با اشاره به اینکه ۳۰۷ کودک در قالب ایتام و محسنین تحت حمایت و دریافت خدمات از کمیته امداد این شهرستان هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۸۳ نفر ایتام از ۷۰ خانوار و همچنین ۲۲۴ کودک در قالب طرح محسنین از ۱۸۷ خانوار هستند.

وی در خصوص تفاوت حمایت کودکان در طرح ایتام و محسنین گفت: طرح اکرام ایتام با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمانی و… است و طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

موحدی‌فر با اشاره به اینکه طی ۳ ماه ابتدای سال کمک های اهدایی نقدی از سوی خیرین به ایتام بالغ بر سه میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال بود، تصریح کرد: طی همین مدت کمک ها به صورت کالا به ایتام، ۴۹۱ میلیون ریال بود.

مدیر کمیته امداد شهرستان بندر انزلی در خصوص کمک های نقدی خیرین در طرح محسنین تاکید کرد: خیرین بالغ بر چهار میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال کمک نقدی و بالغ بر ۶۷۲ میلیون ریال کالا اهدا کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بندرانزلی ۲۷۲۰ خانوار هستند، گفت: هشت بیمار خاص و ۱۱۵ بیمار صعب العلاج از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

موحدی فر در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای به جامعه تحت پوشش گفت: ۱۰۹ نفر بیمه تامین اجتماعی، ۲۳ نفر بیمه روستایی و عشایر و همچنین ۱۹۸۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت سایر اقشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *