تغییر زمان اختتامیه جشنواره تجربه‌های ماندگار

برگزاری اختتامیه اولین جشنواره تجربه‌های ماندگار به دلیل همزمانی با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قاره آفریقا به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش سادس، مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اختتامیه اولین جشنواره ملّی تجربه‌های ماندگار به دلیل همزمانی سفر سیدصولت مرتضوی به چند کشور آفریقایی به زمان دیگری موکول شده است.

در برگزاری نخستین دوره این جشنواره معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشارکت دارند.

جشنواره تجربه‌های ماندگار چیست؟

پیش از این محمد چکشیان، معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نخستین جشنواره تجربه‌های ماندگار گفته بود: «در تمدن اسلامی، بازنشسته سرمایه است و تجربه بازنشسته قابلیت بهره‌برداری دارد. بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی هستند که باید برای بهره‌گیری از تجربیات ایشان برنامه‌ریزی دقیقی داشت. در همین راستا و برای نخستین‌بار در تاریخ کشور، در دولت سیزدهم تفکر شکل‌دهی ارتباط بین‌نسلی در راستای تکریم و بهره‌مندی از تجربیات بازنشستگان شکل گرفت.

وی افزود: نخستین دوره جشنواره تجربه‌های ماندگار با استقبال بیش از یک‌هزار نفر از خانواده بازنشستگان سراسر کشور روبرو و از میان آن‌ها ۳۹ اثر برگزیده شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید است با مساعدت‌های شکل‌گرفته دوره دوم جشنواره با رفع ایرادهای دوره اول پرشورتر و با استقبال گسترده‌تر روبه‌رو شود. ساز و کار جشنواره هم به این شکل بود که یک نفر از اقوام بازنشستگان  مثلاً فرزند یا نوه باید زندگی کاری بازنشسته و تجربیاتش را روایت می‌کرد. در نهایت نیز هیئت داوران این جشنواره متشکل از اساتید ادبیات دانشگاه‌های کشور بودند که آثار را براساس اتقان، تازگی و اسلوب ادبیات داستانی ارزیابی کردند.

پیش از این قرار بود، اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۲۴ تیرماه در مجموعه فرهنگی‌، ورزشی تلاش برگزار شود که برابر اطلاعیه امروز به زمان دیگری موکول شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *