ورود کودکان به سونا و جکوزی استخرها ممنوع است

سادس/کرمانشاه در پی بروز حادثه برای کودک ۷ ساله در جکوزی یکی از استخرهای کرمانشاه رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه بر ممنوعت ورود کودکان به سونا و جکوزی استخرها تاکید و تصریح کرد: این کودک به همراه پدر خود به استخر رفته و وارد قسمت جکوزی استخر شده بود که متاسفانه به علت مناسب نبودن این قسمت برای کودکان دچار حادثه شد.  

شهاب هنرجو در گفت‌وگو با سادس، ادامه داد: این کودک بلافاصله توسط ناجی غریق از قسمت جکوزی بیرون آورده شد و با اطلاع‌رسانی به اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حین انتقال به بیمارستان، متاسفانه جان خود را از دست داد. 

رئیس هیات نجات غریق کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه ورود کودکان به قسمت سونا و جکوزی استخرها ممنوع است، افزود: باتوجه به بالا بودن دمای این دو قسمت از استخر، ورود کودکان به آنها می‌تواند برایشان آسیب های جسمانی به همراه داشته باشد. 

وی تصریح کرد: باتوجه به حساس بودن پوست کودکان، زمانی که در معرض آب داغ قرار می گیرند گرمای زیادی به پوست آنها وارد می‌شود، فرآیند گردش خون آنها را با اختلال مواجه می‌کند و در نهایت باعث آسیب به قلب و عروقشان می‌شود. 

هنرجو تاکید کرد: بر این اساس به همه والدینی که فرزندانشان را با خود به استخر می‌برند توصیه می‌کنیم از بردن آنها به قسمت‌های جکوزی و سونا خودداری کنند. 

وی در ادامه با اشاره به استقرار ناجیان غریق در تمام استخرهای کرمانشاه، اظهار کرد: در تمام استخرهای کرمانشاه بنا به متراژی که دارند، دو تا چهار ناجی غریق مستقر هستند و هیچ استخری حق ندارد بدون ناجی غریق فعالیت داشته باشد و حتی تعداد ناجیان خود را هم کم کند. 

رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه در ادامه گفت: همواره مواردی از غرق شدگی در استخرهای کرمانشاه رخ می‌دهد که ناجیان غریق آنها را نجات می‌دهند. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *