انتخابات کشتی طبق اساسنامه فدراسیون برگزار می‌شود

انتخابات کشتی طبق اساسنامه فدراسیون برگزار می‌شود

انتخابات فدراسیون کشتی قرار است طبق اساسنامه‌ای که در سال ۱۳۹۶ به تایید اتحادیه جهانی کشتی رسیده است، برگزار شود.

به گزارش سادس، انتخابات ریاست فدراسیون کشتی قرار است روز پنج شنبه برگزار شود تا رییس ۴ سال آینده این فدراسیون با رای اعضای مجمع معرفی شود.

در سال ۱۳۹۶ و در زمان ریاست رسول خادم بر فدراسیون کشتی، اساسنامه مستقل فدراسیون کشتی بر اساس نظر اتحادیه جهانی ابتدا در مجمع فدراسیون کشتی به تصویب رسید. این اساسنامه سپس در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان مصوب شد و در نهایت به تایید اتحادیه جهانی کشتی رسید.

پس از آن انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در زمان رسول خادم و همچنین انتخابات ۴ سال پیش این فدراسیون که به انتخاب علیرضا دبیر انجامید، طبق اساسنامه جدید فدراسیون کشتی برگزار شد و قرار است انتخابات روز پنج شنبه نیز طبق همین اساسنامه که مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی است و وزارت ورزش نیز آن را تایید کرده است، برگزار شود.

به عنوان مثال در اساسنامه قبلی سرپرستان هیات‌ها می‌توانستند در مجمع رای بدهند اما در اساسنامه جدید سرپرستان هیات ها حق رای ندارند. با توجه به اینکه چند هیات کشتی در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند اما این افراد در انتخابات روز پنج‌شنبه حق رای نخواهند داشت.

از دیگر تفاوت‌های دو اساسنامه که باعث ایجاد برخی حواشی شد، این است که در اساسنامه قبلی معرفی نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران باید توسط کمیسیون مربوطه در فدراسیون معرفی می‌شدند اما  اساسنامه فعلی می گوید ورزشکارانی که بهترین نتایج را در همان سال در رویداد جهانی کسب کرده‌اند باید در مجمع حاضر شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *