بارسای ۲۰۰۹ بهتر بود یا سیتی ۲۰۲۳؟

بارسای ۲۰۰۹ بهتر بود یا سیتی ۲۰۲۳؟

یایا توره عقیده دارد بارسلونای ۲۰۰۹ تیم کامل‌تری نسبت به منچسترسیتی بود و توانایی شکست این تیم را داشت.

به گزارش سادس و به نقل از بی‌ساکر، یایا توره یکی از ستاره‌های بارسا در زمان پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۹ بود که توانست سه‌گانه را به دست آورد. توره معتقد است که آن تیم از تیمی که امسال سه‌گانه گرفت، بهتر است.

پپ گواردیولا در دوران مربیگریش افتخارهای قابل توجهی داشته است. این مربی اسپانیایی تنها مربی‌ای است که دو بار موفق به کسب سه‌گانه شده است. او اولین بار سال ۲۰۰۹ بارسلونا را به موفقیت رساند و جوان‌ترین مربی‌ای شد که قهرمان لیگ قهرمانان شده است.

گواردیولا همان سال، لالیگا و کوپا دل‌ری را نیز به خانه برد و سه‌گانه را برای تیم پرستاره کاتالان به ارمغان آورد. بارسای ۲۰۰۹ او بدون شک یکی از بهترین تیم‌هایی است که تا به حال در فوتبال دیده شده است و ستارگانی چون سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه، ساموئل اتوئو، لیونل مسی، تیری آنری، آندرس اینیستا، ژاوی و یایا توره بازیکنانش بودند.

آن بارسلونا قوی‌تر از سیتی امروز بود

یایا توره در مقایسه بارسلونای ۲۰۰۹ با منچسترسیتی ۲۰۲۳ گفت: آن تیم بارسلونا بسیار کامل بود و ستاره‌های زیادی در تیم داشت. فکر می‌کنم اگر آن بارسلونا برابر سیتی بازی کند بارسلونا برنده شود. حتی جلسات تمرینی آن تیم بارسلونا هم خیلی قوی بود و مثل یک فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای انرژی می‌گرفت. هر روز به‌خوبی تمرین می‌کردیم و سطح بالایی داشتیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: اینیستا را در ۲۶، ۲۷سالگی تصور کنید. ژاوی را در ۲۸سالگی تصور کنید. فقط می‌توانم بگویم آن تیم بی‌نظیر بود و افتخار می‌کنم من هم در آن تیم رویایی بازی کردم.

توره سال ۲۰۱۰ بارسا را ترک کرد و به منچسترسیتی پیوست و در هشت فصل، تقریبا ۸۰ گل به ثمر رساند و سه قهرمانی در لیگ برتر را کسب کرد.

یحیی توره و پپ گواردیولا سال ۲۰۱۸ با یکدیگر مشاجره داشتند و پای مدیر برنامه‌های دو طرف نیز به میان آمد و بعد از آن توره از سیتی جدا شد. در هشت سالی که این هافبک در سیتی بود او نتوانست قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد و تنها یک بار با هدایت پیگرینی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *