انتقاد رییس انجمن پاراتنیس‌روی‌میز نسبت به کاهش سهمیه در هانگژو

انتقاد رییس انجمن پاراتنیس‌روی‌میز نسبت به کاهش سهمیه در هانگژو

رییس انجمن پاراتنیس‌روی‌میز گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۶۰۰ ورزشکار پاراتنیس در ۲۲ کلاس ایستاده و نشسته در بخش زنان و مردان، اختصاص تنها ۴ سهمیه به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین واقعا کم است و انتظار داریم تعداد سهمیه‌ها افزایش پیدا کند.

سیما لیموچی در گفت‌وگو با سادس، درباره وضعیت پاراتنیس‌روی‌میز برای شرکت در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: با توجه به سیاست کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر اعزام تنها ورزشکاران شانس کسب مدال به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، در حال حاضر تنها شرایط اعزام ۴  ورزشکار مرد در تنیس روی میز به این بازی ها فراهم شده و زنان چون رنکینگ جهانی ندارند امکان اعزام به بازی های پاراآسیایی را ندارند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ ورزشکار پاراتنیس‌روی‌میز داریم که در ۲۲ کلاس نشسته و ایستاده در رده سنی جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کنند، طی ۲ سال گذشته مدال‌های زیادی در این رشته کسب شده است انتظار داریم با این همه موفقیت سهمیه‌های بیشتری به پاراتنیس‌روی‌میز در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین اختصاص داده شود. اعزام ۴ ورزشکار به این بازیها با این همه جمعیت کافی نیست و سبب کاهش انگیزه ورزشکاران این رشته می‌شود.

رییس انجمن تصریح کرد: بحث مدال آوری را قبول دارم اما معتقدم باید توجه ویژه‌ای به این رشته شود و کمیته ملی پارالمپیک نگاه حمایتی به بانوان پاراتنیس‌روی‌میز داشته باشد نه این که چون رنکینگ ندارند مانع اعزام آنها به این بازیها شوند. باید به ورزشکاران این رشته فرصت بیشتری بدهند تا خود را ثابت کنند که تصور می‌کنم بازیهای پاراآسیایی بهترین زمان ممکن بود.

لیموچی افزود: طی ۲ سال گذشته مدال‌های زیادی توسط ورزشکاران پاراتنیس‌روی‌میز در رویدادهای مختلف پاراآسیایی و بین‌المللی کسب شده که نشان از توانمندی بالای ورزشکاران این رشته دارد. بنابراین اگر فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک به دنبال رشد و پیشرفت این رشته هستند باید به ورزشکاران پاراتنیس اهمیت بیشتری قائل شوند تا برای ادامه کار انگیزه کافی داشته باشند.

وی در پایان گفت: من از کمیته ملی پارالمپیک این درخواست را دارم که با توجه به جمعیت زیاد ورزشکاران این رشته فرصت بیشتری به آنها بدهند تا خود را در چنین رویدادهایی ثابت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *