احتمال تعیین منطقه گردشگری عباس آباد به عنوان سایت اسکان اضطراری پایتخت

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از امکان سنجی برای تعیین منطقه گردشگری عباس‌آباد به عنوان سایت اسکان اضطراری کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش سادس، مجید آرون در این‌باره گفت:‌ یکی از مسائل مهم در سوانح فراگیر همچون زلزله، اسکان افراد متأثر از حادثه در مکان امن و ایمن است و اسکان افراد به دور از تهدیدات و پیامدهای ناشی از سانحه و حادثه علاوه بر انجام تمهیدات لازم برای محافظت در مقابل سرما، گرما، باد و باران، حفظ اموال، ایجاد امنیت عاطفی و تأمین یک محیط خصوصی و دریافت خدمات بهداشتی، پزشکی، تغذیه اضطرای بعد از وقوع بحران یک امر ضروری است.

وی افزود: همچنین حضور مسئولان مدیریت بحران در یک نقطه ایمن به منظور مدیریت شرایط اضطراری و هماهنگی امور امدادرسانی و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان و کنترل وضعیت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران برگزار می‌شود.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: برای اجرایی شدن این تمرین، بازدید میدانی به منظور ارزیابی وضعیت و بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده در منطقه گردشگری عباس‌آباد با حضور معاون عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران و دبیر کارگروه امداد و نجات ستاد، نمایندگان معاونت آمادگی و عملیات سازمان و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه گردشگری عباس آباد انجام شد و در این بازدید نقاط پیشنهادی برای برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و تأمین زیرساخت‌های خدماتی مورد نیاز بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته آرون در آینده نزدیک و با انجام امکان‌سنجی، احتمالا سایت منطقه گردشگری عباس‌آباد نیز به عنوان یکی از سایت‌های اسکان اضطراری شهر تهران در هنگام بحران انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *