رقم «وام اشتغال» مددجویان بهزیستی اعلام شد

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور رقم وامی که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار می‌گیرد را اعلام کرد.

محسن ایروانی در گفت‌وگو با سادس، در این باره اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی که از طریق بانک‌های عامل در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده می‌شود در سال ۱۴۰۲ تحت عنوان جزء ۴ تبصره ۱۸ لحاظ شده است و برای سازمان بهزیستی مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه است. البته با پیگیری رئیس سازمان بهزیستی، در جلسه شورای عالی اشتغال کشور، ریاست جمهوری دستور دادند ۱۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ (۷۵۰۰ همت) که در اختیار استانداری‌هاست به جبران کاهش ۵۰ درصدی تسهیلات در اختیار بهزیستی قرار داده شود. 

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه بانک ملی به تعهدات خود عمل نکرده بود، تا پایان تیرماه این مجوز به شعب بانکی داده شد تا این بانک به افرادی که سازمان بهزیستی معرفی‌ می‌کند تسهیلات پرداخت کند. در واقع این موضوع نیز اکنون در حال انجام است که این تسهیلات معادل ۱.۵ میلیاردتومان است.

ایروانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه با ۴ درصد بهره برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و بهبودیافتگان از اعتیاد در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

وی به دیگر تسهیلات و منابعی که می‌تواند برای اشتغالزایی مددجویان سازمان بهزیستی صرف شود، اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی با صندوق کارآفرینی امید نیز قراردادی دارد. طی این قرارداد از طریق وزارت اقتصاد ۳۰۰ میلیاردتومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده می‌شود که به صندوق واریز خواهد شد که تحت عنوان بند الف تبصره ۱۸ در راستای حمایت از مشاغل خانگی و اشتغالزایی به تسهیلات اضافه می‌شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که امسال رقم وامی که برای ایجاد اشتغال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، چقدر است؟ توضیح داد: این تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در اختیار سازمان‌ها نیست. در سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای مشاغل عادی ۱۵۰ میلیون تومان و برای ۲۸ رسته شغلی نیازمندِ به اعتبار بالا، ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *