سلامت، اشتغال، مسکن، خوراک و تحصیل، ۵ اولویت اصلی در طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار

سادس/خراسان شمالی جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور، مسکن، اشتغال، سلامت، تحصیل و خوراک را جزو وظایف قطعی دولت دانست.

به گزارش سادس، علی آقامحمدی، امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه در جلسه شورای اداری استان با موضوع طرح تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار (طرح ۲۰۲۰) اظهار کرد: در طرح اجتماع محور محلات کم برخوردار، این ۵ مورد را جزو اهداف خود قرار داده‌ایم و تمام دستگاه‌های اجرایی همراه این طرح خواهند بود.

علی آقامحمدی با بیان اینکه مسکن، آموزش و بهداشت و درمان جزو اصلی‌ترین موضوعات در این طرح است، افزود: اجرای این طرح و ابلاغ آن به سران قوا موجب انعقاد تفاهم نامه با تمام وزارتخانه‌ها شد تا با قوت بیشتری این اهداف را پیگیری کنیم.

آقا محمدی اعلام کرد: ۲۴۱۱ نفر تا کنون در خراسان شمالی برای مسکن ملی ویژه محلات کم برخوردار ثبت نام کرده‌اند اما تبلیغات خوبی انجام نشده و باید همگان از این طرح مطلع باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قانون اجازه داده با ثبت نام افراد مستقر در محلات کم برخوردار با سندهای غیر رسمی، آن‌ها مالک خواهند شد و با این اقدام مشکل بافت فرسوده هم به مرور زمان حل می‌شود.

وی افزود: در حوزه بازماندگان از تحصیل ۷۷۴ هزار نفر شناسایی و ۱۵۰ هزار نفر از این تعداد ساماندهی شده‌اند. لذا ثبت نام از بازماندگان از تحصیل باید انجام شود.

این مسئول گفت: دانش آموزان مستعد کنکور نیز می‌توانند در کلاس‌های مجازی و همزمان موسسه کنکور البرز تهران شرکت کنند.

آقامحمدی افزود: در حوزه اشتغال، همه افراد امکان ثبت نام دارند و فنی و حرفه‌ای تهران آمادگی کافی برای آموزش مهارت‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور قابل توانمندسازی نیستند، گفت: این افراد نیز شناسایی شده‌اند و وظیفه حکومت، رسیدگی به آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی می‌تواند در اجرای این طرح، جزو بهترین استان‌ها باشد.

بهره‌مندی از توان تمام دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی محلات کم برخوردار

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه از حضور ۷۵ هزار نفر در مناطق حواشی شهر بجنورد خبر داد.

وی اظهارکرد: حاشیه نشین های بجنورد در تراکم بسیار بالایی زندگی می‌کنند.

حسین نژاد ادامه داد: مناطق حاشیه شهر با مشکلاتی همچون کمبود فضای ورزشی، امکانات رفاهی، درمانی و فضای سبز مواجه هستند.

وی با تاکید بر استفاده از توان دستگاه‌ها جهت توانمندسازی این محلات، افزود: این اقدامات بار مالی زیادی نیز ندارد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در طرح توانمندسازی روستایی نیز خراسان شمالی پیشتاز خواهد بود و تلاش داریم به عنوان پایلوت مطرح باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *