شایسته نیست کالای بدون اصالت تولید و عرضه شود

سادس/گیلان معاون سیاسی استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع مبارزه علیه قاچاق کالا بسیار دارای اهمیت بوده و مورد توجه است، گفت: شایسته نیست کالایی که تولید و عرضه می‌کنیم، اصالت نداشته باشد.

بهروز جلائی امروز 15 تیر در جشنواره فرهنگی، آموزشی «الف مانند اصالت» که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن هلال احمر گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، گفت: موضوع مبارزه علیه قاچاق کالا بسیار دارای اهمیت بوده و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه همواره اصالت‌ مورد هجمه است، افزود: هرچه اصالت بیشتر باشد، دشمنی نیز بیشتر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه اظهار کرد: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که در سرزمینی که زیر سایه اسلام و پیامبر اکرم(ص) و مولا علی(ع) است، شایسته نیست کالایی که تولید و عرضه می‌کنیم، اصالت نداشته باشد.

جلائی تصریح کرد: ایرانی‌ها نسبت به آنچه مربوط به اصالت خود است اهمیت می دهند و لذا امیدواریم که مردم صرفا به علت قیمت ارزان‌تر، دنبال کالای ایرانی نباشند و دنبال اصالت و کیفیت کالا باشد.

دکتر نسیبه یوسفیان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به اهمیت توجه به مبارزه قاچاق کالا، گفت: در زمینه کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق، این کالاها متاسفانه به علت شرایط نامناسب انبارداری و حمل و نقل دچار فساد و یا تغییرات شیمیایی مخرب شده که به راحتی موجب رسوب در بدن می‌شود.

وی با اشاره به مخاطرات استفاده از فرآورده‌های تقلبی در بسته‌بندی برندهای معروف، اظهار کرد: مصرف کالاهای تقلبی غیر از زیان، عایدی دیگری نخواهد داشت.

معاون غذا و داروی گیلان با بیان اینکه مشکلات پوستی، مسمومیت‌ها، عوارض کبدی، سرطان‌ها و حتی مرگ از جمله عوارض استفاده از کالاهای تقلبی است، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان متولی امر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش کرده تا با طراحی و نصب برچسب اصالت بر روی کالاهای وارداتی و همچنین کالاهای تولید داخل، نظارت و ردیابی لازم جهت توزیع کالاهای مذکور را انجام داده و امکان تشخیص کالاهای مجاز و اصل را از کالاهای قاچاق و تقلبی فراهم نماید.

یوسفیان یادآور شد: مصرف کنندگان در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر، حتما کد ۱۶ رقمی پوشیده شده روی برچسب اصالت را با شماره تماس ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام گرفته تا با اطمینان از اصالت کالا، از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این جشنواره به عنوان یک جشنواره فرهنگی – آموزشی تلاش دارد تا با زبان هنر ضمن معرفی خطرات ناشی از مصرف کالاهای قاچاق براساس پرونده های موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با آن روبرو بوده ایم، به مصرف کنندگان بیاموزد که از چه کالاهایی استفاده کنند تا از خطرات احتمالی ناشی از مصرف کالاهای قاچاق غیر مجاز مصون بمانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *