رویینگ ایران به سوییس نرفت/ ۸ سهمیه در بازی‌های آسیایی

رویینگ ایران به سوییس نرفت/ ۸ سهمیه در بازی‌های آسیایی

حضور تیم ملی رویینگ ایران در کاپ جهانی سوییس لغو شد و با توجه به اینکه نازنین ملایی شانس صعود به فینال A را دارد به قهرمانی جهان اعزام می‌شود.

افشین فرزام در گفت‌وگو با سادس درباره‌ی چرایی نرفتن تیم ملی رویینگ ایران به کاپ جهانی سوییس بیان کرد: ویزا گرفتیم و شرایط تیم مخصوصا نازنین ملایی هم خوب بود. ملایی در تست‌گیری توانست بهترین رکورد خودش را چند ثانیه ارتقا دهد. قاعدتا می‌توانست نتیجه خوبی بگیرد اما برنامه‌ریزی‌های دیگر پیش آمده است و شاید بخواهیم آنها را انجام دهیم. مثلا در قهرمانی جهان شرکت کنیم یا اردوی برون‌مرزی بگذاریم.

او ادامه داد: حتی اگر به کاپ جهانی سوییس می‌رفتیم‌ اعزام به صورت کیفی بود و در قهرمانی جهان هم همین اتفاق می‌افتد چون می‌خواهیم نتیجه‌ای بهتر از دوره قبل به دست آوریم. ملایی هم با توجه به آخرین رکوردی که ثبت کرد، این شانس را دارد که در فینال A باشد. البته تمرکز اصلی ما در حال حاضر روی بازی‌های آسیایی است.

فرزام در پاسخ به این پرسش که ترکیب تیم ملی برای بازی‌های آسیایی چه زمانی مشخص می‌شود، تاکید کرد: ما هشت سهمیه داریم و تا هفته آینده شاکله اصلی تیم و اینکه چه تعداد مرد و زن به بازی‌های آسیایی می‌روند را مشخص می‌کنیم.

او در مورد وضعیت تیم رویینگ مردان گفت: در دونفره سبک‌وزن (امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی) شرایط خوبی داریم. دونفره سنگین‌وزن رکورد خوبی ثبت کردند اما هنوز با رکورد مد نظر من که شانس گرفتن مدال را داشته باشند، حدود پنج‌ثانیه فاصله دارند. با توجه به اینکه تاکید بر این است شانس‌های بالای مدال به بازی‌های آسیایی اعزام شوند، دونفره سنگین‌وزن را بیشتر رصد می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی رویینگ در پاسخ به این پرسش که کمیته ملی المپیک با برگزاری اردوی برون‌مرزی موافقت کرد یا خیر، تصریح کرد: فکر می‌کنم به صورت جداگانه نمی‌توانند بودجه‌ای را برای اردوها در نظر بگیرند اما در قالب بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها می‌دهند، می‌توان این کار را انجام داد. با فدراسیون صحیت کردیم تا مکاتبات انجام شود و تیم را به چین یا روسیه برای برگزاری اردو منتقل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *