مشارکت محیط‌بانان میاندشت و توران برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

سادس/خراسان شمالی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: برای حفاظت از آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ آسیایی مرزهای سیاسی منطقه را کنار گذاشته و همدل و همصدا برای حفاظت از کریدور میاندشت- توران تلاش خواهیم کرد. 

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی این اداره کل، رضا شکاریان اظهار کرد: با توجه به اطمینان از حضور و تردد یوزپلنگان بین دو منطقه میاندشت و توران به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم تاکید شده است که کار پایش و آموزش جوامع محلی کریدور را در دستور کار خود قرار دهند و برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مرزهای سیاسی این منطقه را کنار بگذارند. 

وی افزود: در همین راستا محیط بانان میاندشت در حفاظت از جاده میامی- سبزوار حضور فعال داشته و در مورخه ششم تیر ماه ضمن مراقبت و حفاظت، موفق شدند از یوزپلنگ مادر (هلیا) و توله اش تصویربرداری کنند.

شکاریان افزود: در چند روز گذشته هنگام تردد خودروها، یک قلاده یوزپلنگ از جاده با یک خودرو تصادف کرده و تلف شد.

وی ادامه داد: پیش از آن نیز یک قلاده یوزپلنگ آسیایی ماده نیز در این مسیر با خودرو تصادف کرده و تلف شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد کریدوری که محل رفت و آمد یوزپلنگ آسیایی میان خراسان شمالی و سمنان است نیز اظهار کرد: در واقع این منطقه در حال حاضر جزو مناطق حفاظت شده نیست و طرح و نقشه های این پروژه برای ارتقای آن به سازمان محیط زیست ارسال شده و باید در شورای عالی محیط زیست مصوب شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان‌شمالی افزود: با توجه به حساسیت این گونه، در تلاش هستیم تا برای حفاظت هرچه بهتر آن، این منطقه را تبدیل به منطقه حفاظت شده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *