ایران وارد تیم‌های بین‌المللی امدادونجات شهری می‌شود

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از عضویت کشورمان در تیم‌های بین‌المللی امدادونجات شهری در آینده خبر داد.

به گزارش سادس، مجید آرون با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی برای ارزیابی دو تیم جستجو و نجات شهری در کلانشهر تهران گفت:‌ این نشست با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،  نمایندگان دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در ایران، مدیر پخش پاسخگویی اضطراری دبیرخانه اینساراگ در ژنو به صورت برخط و با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد.

آرون با بیان اینکه گروه جستجو و نجات شهری (یوسار) بر پایه الگوهای بین المللی «اینساراگ» طراحی شده است، گفت:‌این طرح در ایران با هماهنگی دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه ملل متحد (اوچا) و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می‌کند. در مرحله اول اجرای این طرح سازماندهی و تشکیل دو تیم جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت و پس از آن جمهوری اسلامی ایران به عضویت کامل تیم های بین المللی امداد و نجات شهری در خواهد آمد.

آرون افزود: برنامه اجرایی طرح شامل زمانبندی، لیست تجهیزات و سرفصل‌های آموزشی در دو فاز ملی و بین‌المللی در دست پیگیری بوده و تمامی اقدامات لازم در ادامه پروژه بر اساس این سند انجام می‌شود. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ارزیابی وضع موجود تیم‌ها و برنامه‌های باقی مانده از برنامه اقدام ملی و اقدامات بین المللی شامل برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی مطابق برنامه اقدام ملی، برگزاری جلسات اینساراگ در سطح بین المللی، شرکت در برنامه‌ها و مانورهای سایر کشورها، برگزاری برنامه‌های بازآموزی سالانه ، ارائه مشاوره‌های لازم برای ادامه کار و تکمیل تشکیل و طبقه بندی تیم‌های جست‌وجو و نجات شهری (یوسار) ایران، پیگیری اقدامات قانونی برای ثبت بین المللی تیم های جستجو و نجات شهری و نحوه بهره برداری از سامانه ها و نرم افزارهای اینساراگ در ایران مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: قطعا تیم‌های اینساراگ ایران در آینده این قابلیت رادارند که تیم‌های بیشتری را در کشور آموزش دهند. در این صورت در حوزه آموزش تیم‌های یوسار در ایران مستقل می‌شویم. در پایان این نشست نیز نمایندگان دفتر اوچا در ژنو از تیم ایران برای حضور در نشست گروه منطقه ای آفریقا، اروپا و خاورمیانه در اکتبر سال جاری دعوت بعمل آوردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *