خانه سوارکاری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

خانه سوارکاری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

سادس/کرمانشاه عضو انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه  از راه‌اندازی خانه سوارکاری کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک و رایزنی برای احداث میدان سوارکاری استان در دهکده المپیک خبر داد.

جهانبخش شکری در نشستی خبری، با بیان اینکه کرمانشاه تاریخی دیرینه درخصوص اسب کرد دارد، اظهار کرد: چندین هزار سال پیش شغل اصلی مردم کرمانشاه پرورش اسب بوده و آن را به دیگر نقاط دنیا صادر می کردند. 

وی افزود: علیرغم اینکه کرمانشاه خاستگاه نژاد اسب کرد است و صادر کننده آن بوده‌ایم، اما در حال حاضر با وجود حدود ۱۰ هزار راس اسب کرد، هیچ زیرساختی برای این صنعت نداریم. 

عضو انجمن صنفی اسبداران کرمانشاه به تخریب و نابودی میدان سوارکاری کرمانشاه طی دهه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: نبود زیرساخت برای این صنعت در استان آن را به رکود برده، لذا ضروری است که برای احیاء صنعت اسب کرد در استان یک میدان سوارکاری داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: در این راستا احداث میدان سوارکاری در محل دهکده المپیک کرمانشاه با مساحت حدود ۲۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و یک سرمایه گذار هم پای کار آمده است، اما مسئولین هم باید حمایت کنند. 

شکری به نبود یک خانه سوارکاری هم در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در حالی که امروزه برای هر رشته ورزشی وارداتی در شهر کرمانشاه یک خانه داریم، اما برای رشته اصیل سوارکاری در استان هنوز یک خانه راه اندازی نشده است. 

وی ادامه داد: در این راستا، پیگیری‌هایی را داشتیم و فضایی برای راه اندازی خانه سوارکاری و اسب کرمانشاه در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم مسئولان حمایت کنند تا بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم. 

 عضو انجمن صنفی سوارکاران استان با تاکید براینکه صنعت اسب می‌تواند اشتغالزایی بالایی را برای استان به همراه بیاورد، گفت: ۳۲ شغل در صنعت اسب داریم که اگر زیرساختی برای این رشته فراهم شود، می‌تواند ثروت و درآمدزایی خوبی را برای استان به همراه بیاورد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر چون جا و مکان نداریم، مسابقه ای هم برگزار نمی‌شود و از آنجایی که مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، رونقی در این رشته برای تولید ملزومات آن و ایجاد مشاغل مرتبط نداریم. 

رییس انجمن اسب داران کشور یکی دیگر از مزایای توجه به صنعت اسب در استان را کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: اسب علاوه برایجاد شغل می‌تواند زمینه سرگرمی جوانان ما را فراهم کرده و در آنها انرژی مثبت ایجاد کنند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *