وضعیت فوتبال ایران اگر تفکر ژاپنی داشت

وضعیت فوتبال ایران اگر تفکر ژاپنی داشت

بازیکن سابق تیم‌های پایه و بزرگسالان می‌گوید اگر تفکرات ژاپن در استعداد ایرانی خلاصه شود، یقین داشته باشید که بازیکنان برزیل و ژاپن به پای فوتبالیست‌های ایران با این امکانات محدود نمی‌رسند.

میثم بائو در گفت‌وگو با سادس در ارزیابی از عملکرد تیم ملی نوجوانان در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: با شناختی که از حسین عبدی دارم، وی مربی بسیار خوبی برای تیم‌های پایه است و تا به امروز نیز عملکرد موفقی داشته و توانسته به نتایج خوبی دست پیدا کند. درست است رقابت را به ژاپن واگذار کردیم اما باید بپذیریم که فوتبال ژاپن فراتر از آسیاست و قابل مقایسه با سایر تیم‌های آسیا نیست. همه چیز آنها روی اصول و برنامه‌ریزی است و در فوتبال پایه به خوبی کار می‌کنند.

وی گفت: باید بگویم بازیکنان ما نیز در جام ملت‌ها بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند، به ویژه در بازی با یمن آرشا شکوری، دروازه‌بان تیم عملکرد موفقی در این دیدار داشت. به نظر می‌رسد در چند سال آینده جزو آیندگان فوتبال باشد.

بیشتر بخوانید

پیشکسوت تیم استقلال همچنین درباره عملکرد حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان، افزود: وی فرد سالم و مربی باتجربه‌ و به روزی است که فوتبال را به صورت علمی کار دنبال و یکی از گزینه‌های خوب در فوتبال پایه است. او فوتبال را اصولی و آکادمی یاد می‌دهد و واقعا به درد فوتبال پایه می‌خورد.

همیشه منتظریم یک نابغه فوتبالمان را متحول کند!

بائو در پاسخ به این پرسش که برای جام جهانی چه تمهیداتی باید اندیشیده شود تا تیم موفق شود؟ خاطرنشان کرد: نباید توقع زیادی از این تیم داشت، ما همیشه منتظریم در ایران نابغه‌ای پیدا شود تا فوتبال را متحول کند، شاید از این تعداد بازیکن پایه تنها تعداد محدودی به رده‌های بالاتر راه پیدا کنند. متاسفانه در ایران روی تیم‌های پایه خیلی کار نمی‌شود و الان استعداد نداریم. البته در دنیا نیز دیگر شاهد بروز استعداد نیستیم مثلا اگر ۲۰ سال پیش در برزیل یا آرژانتین اسطوره‌های زیادی از فوتبال وجود داشت دیگر استعداد نمی‌بینیم و هنوز فوتبال آنها روی مسی و … می‌چرخد. دیگر نباید دنبال استعداد باشیم بلکه باید با انتخاب مربیان خوب مسیری را پیش بگیریم که بازیکن بسازیم تا در آینده موفق شویم.

وضعیت فوتبال ایران اگر تفکر ژاپنی داشت

زمان ما بازیکن بعد از ۳۱ سالگی تمام می‌شد

بائو ادامه داد: زمان ما اگر بازیکنی پا به سن ۳۱ سالگی می‌گذاشت دیگر اجازه بازی به او نمی‌دادند اما الان چون استعدادی وجود ندارد هنوز بازیکن ۳۸ ساله فوتبال بازی می‌کند. البته همه چیز بستگی به اراده بازیکن دارد که چقدر از هوش خود به درستی استفاده کند تا از نظر اخلاقی، رفتاری، فنی و شخصیتی به یک فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شود، برخی از بازیکنان بعد از یک یا دو بار مصدومیت فوتبال را کنار می‌گذارند و برای رسیدن به هدفشان تلاش نمی‌کنند در حالی که یک فوتبالیست خوب باید برای هدفش بجنگد تا پله‌های ترقی را طی کند.

اگر تفکر ژاپنی در فوتبال ایران بود

وی در پاسخ به این پرسش که چه فرقی بین فوتبال ما و ژاپن وجود دارد، اظهار کرد: بین فوتبال ما و ژاپن از هر نظر تفاوت زیادی وجود دارد و قابل مقایسه نیست به ویژه در فوتبال پایه آنها خیلی قوی کار می‌کنند و تفکرات خاصی در فوتبال پایه آنها حاکم است. اگر تفکرات ژاپن در استعداد ایرانی خلاصه شود، یقین داشته باشید که بازیکنان برزیل و ژاپن به پای فوتبالیست‌های ایران با این امکانات محدود نمی‌رسند.

این پیشکسوت استقلال در پایان در ارزیابی از عملکرد رضا عنایتی در تیم ملی امید، گفت: تیم ملی امید عملکرد موفقی نداشت و باید بهتر از این ها کار کند. عنایتی مربی باتجربه و خوبی است که باید بازیکنان خود را با حضور در تورنمنت‌های مختلف بهتر بشناسد تا عیار تیمش مشخص شود هنوز عیار تیمش مشخص نیست. البته به اعتقاد من باید به این رده سنی فدراسیون همانند بزرگسالان فوتبال اهمیت زیادی قائل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *